Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad tycker ni E-butik.se?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-09-05, 15:29 #16
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Captain Howdy är kanske anställd, eller bara en som använder en butik i deras plattform. Vem vet, men klart skall han få säga sitt, vad han tycker. Därav ett öppet forum.

e-handel.se är inte skit, som Nillson uttrycker det ovan, inte min avsikt att gå så långt med denna kritik. Nya plattformen har potential, men man måste ju bedömma alla system utifrån vad de levererar idag och till vilket pris. Vad jag vill säga att jag personligt inte tycker det är prisvärt för det man får. Tror de flesta är nöjda med kundtjänsten, men i slutändan är det inte kundtjänsten som gör dina kunder nöjda. Allt beror på vilka funktioner man vill ha och hur mycket man vill betala för det.

Citat:
Debitering för extra GB är ju inte så märkvärdigt att det kräver två utropstecken. En ganska naturlig följd av den belastning det medför.
Sedan att jag nämner det skyhöga priset för trafik är väl inte konstigt. Man hittar det ju inte annars det så lätt på deras hemsida. Alla här vet att 10GB (mmelanpaketet) är faktiskt inte så mycket i dagens läge för en butik, som innehåller en del produktbilder. Visst nämner man priset som 5-25 kr / GB på ett ställe, men det är faktiskt 25 kr/GB upp till hela 100 GB på mellanpaketet (det vad kundtjänsten uppger). Prisbilden för allt kan då snabbt ändras från 795 kr per månad till 3000++ kr per månad med lite extra trafik och transaktionsavgifter som ligger på 1%. Det är faktiskt stora ökningar helt plötsligt. Men jag antar att det är ju en del av en affärsplan när man sätter datamängdsgränser och priser. Visst kan 795 kr låta attraktivt när man tecknar avtal, men kostar det plötsligt 3000++ så är det inte så roligt kanske. Inte alla beräknar de faktiskta kostnader, specielt inte om man inte har eftarenhet från butiker innan.

Jag har testat andra system och kunnat arbeta i både e-butiks gamla och nya system. Jämfört både funktioner och pris. Kanske är det också väldigt individuellt hur man uppfattar systemen och därför var mina sista meningar i senaste inlägget de råd jag verkligen ger och om man skall välja system: spendera flera timmar åt demoinstallationer - inte med säljare utan själv!

.

Senast redigerad av Helix den 2011-09-05 klockan 16:12
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Taggar
e-butik.se, e-handel, e-kommers

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017