FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi kanske ska stänga ner tråden om folk vill på och förolämpa andra. Onödigt och syftet med tråden skrev jag i första inlägget.
Jag skriver om domänförnyelser, inte om kvalitén på webbhotellet även om det faktiskt är relevant. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||||
|
|||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
![]() Senast redigerad av Danielos den 2011-09-03 klockan 00:16 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Ber om utsäkt till Tim om han tog det som en förolämpning, det var inte avsikten. Jag reagerade bara på att det lät som att Tim tyckte att det var lurendrejeri att INTE sälja domäner med förlust vilket lät lite snurrigt. Det är ungefär som att en företagare skulle tycka att det är ett jäkla hyckleri att vi svenskar ska ha så bra lön när det finns indier som jobbar mycket billigare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tog inte alls lika illa upp som det kanske uppfattades, men när man väl börjat på den vägen brukar det spåra ur. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hur mycket vill du tjäna på det du gör? Vad är rimligt pris för en domän som någon har registrerat? Svaret är faktiskt detsamma på de två frågorna för det du vill tjäna är vad du anser är rimligt pris på det du säljer. Precis så är det med alla varor, ska jag sälja en vara så måste jag göra en vinst annars är det ingen idé att sälja varan (undantaget lockpriser men då blir det gungor och karuseller).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Varför är det inte rimligt? För de flesta företag är det som sagt var irrelevant om domänen kostar 100 eller 500 kr. Undantaget är ju privatpersoner, "hobbyföretag" samt "MFA-projekt" (liknande inräknade, därav citationstecken). Jag menar nu inte alls att dessa är värdelösa kunder men det är märkligt att dra slutsatsen att det är orimliga priser genom att utgå från dessa. Som företag måste man också sköta sin ekonomi. Gör man inte vinst på sina produkter så bör man tänka efter vad man sysslar med (använder man en produkt som lockvara är det naturligtvis en annan sak men man måste då fortfarande göra en indirekt vinst på denna). Det är inte särskilt kul i längden att vara kund hos ett företag som inte går bra och det är ännu mindre kul att driva ett sådant företag.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
* Företaget har en kanonsupport som svarar direkt / Företaget har en kass support där du får sitta i telefonkö för att komma fram alternativt vänta flera timmar/dagar på svar via mail * Företaget har lagt ned stora pengar på att hanteringen av domäner ska fungera så smidigt som möjligt för kunderna / Företaget har dåliga rutiner och missar ibland att förnya domäner vilket resulterar i att kunden tappar sina domäner. Ovanstående lista kan göras hur lång som helst, men att påstå att prisskillnader mellan olika leverantörer är orimliga är lite märkligt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|