FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hmm undrar bara om en domän med ÅÄÖ i allmänhet rankar sämre än domäner utan? Känns dessutom som domäner med ÅÄÖ räknas som "oviktiga" för många tjänster, t.ex Yahoo site explorer som inte kan hantera min domän, samma med en SERP-checker till Iphone.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Rankingmässigt ser jag inget negativt med IDN-domäner, det kan istället vara så att det finns lite fördelar med dem jämfört med vanliga domännamn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har sett ÅÄÖ domäner ranka bra, där jag själv har kämpat. Då har sidorna inte haft några länkar och bara få sidor. Tror rätt mycket på dom. Köpte precis min första. =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Oh okej! Kan ju också vara så att jag valde en svårare nisch denna gång
![]() Och ni har nog helt rätt angående hur Google hanterar det hela, en så pass viktig sökmotor har det nog under kontroll ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Min uppfattning är att IDN-domäner oftast rankar minst lika bra som vanliga domäner innehållande nyckelorden. Skadar inte att testa
![]() P.S.: Yahoo! Site Explorer och alla andra verktyg hanterar IDN-domän, i puny code-format. D.v.s.: xn--dindaman-0pb.com (du vet, den konstiga versionen) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker idn-domäner funkar bra, men som flera påpekat är det ibland problem med vissa tjänster. Google+1 funkar t.ex. inte på IDN-domäner, eller i varje fall bara i Firefox om jag minns rätt.
Det är lite störande att inte ens de stora tjänsterna konverterar üåäö m.fl. automatiskt till punycode. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|