Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Domän och konto överlåtelse

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-08-11, 14:54 #1
Knös Knös är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2011
Medlem

Standard Domän och konto överlåtelse

Hej

Jag har nyligen fyllt 18 och vill därför överlåta mitt konto samt mina domäner som tidigare stått i min fars namn till mig själv. Den registrar jag använder är Loopia. Har växlat lite mail med dom men känner att jag inte fått några bra svar. Känner mig fortfarande lika snurrig som jag först var när jag frågade dom. Kanske har någon tidigare erfarenhet av detta och kan hjälpa till att svara på lite frågor jag har.

Det jag undrar är följande:
Låt oss säga att jag har x st .se domäner, x st .nu domäner, x st .com domäner. Jag vill endast skriva över .se och .com domänerna på mitt namn men samtidigt behålla hela webbhotellkontot. Är detta möjligt? I så fall, hur ska jag gå tillväga? Jag är medveten om att Loopia erhåller en funktion som gör det möjligt för mig att skicka över samtliga domäner och webbhotellkonto till ny ägare. (Kontoinställningar -> Överlåtelse av konto/domännamn). Men jag vill inte behålla .nu domänerna eftersom överlåtelseavgiften är lite för saftig och det är inte riktigt värt det.

Kan hända att flera frågor dyker upp under dagen.

Uppskattar all den hjälp jag kan få.
Knös är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-11, 15:30 #2
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2009
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Knös Visa inlägg
Hej

Jag har nyligen fyllt 18 och vill därför överlåta mitt konto samt mina domäner som tidigare stått i min fars namn till mig själv. Den registrar jag använder är Loopia. Har växlat lite mail med dom men känner att jag inte fått några bra svar. Känner mig fortfarande lika snurrig som jag först var när jag frågade dom. Kanske har någon tidigare erfarenhet av detta och kan hjälpa till att svara på lite frågor jag har.

Det jag undrar är följande:
Låt oss säga att jag har x st .se domäner, x st .nu domäner, x st .com domäner. Jag vill endast skriva över .se och .com domänerna på mitt namn men samtidigt behålla hela webbhotellkontot. Är detta möjligt? I så fall, hur ska jag gå tillväga? Jag är medveten om att Loopia erhåller en funktion som gör det möjligt för mig att skicka över samtliga domäner och webbhotellkonto till ny ägare. (Kontoinställningar -> Överlåtelse av konto/domännamn). Men jag vill inte behålla .nu domänerna eftersom överlåtelseavgiften är lite för saftig och det är inte riktigt värt det.

Kan hända att flera frågor dyker upp under dagen.

Uppskattar all den hjälp jag kan få.
Skapa ett LoopiaDNS-konto på https://www.loopia.se/loopiadns/skapakonto och kontakta sedan vår support på [email protected] så hjälper de dig att flytta dit .nu-domänerna. När det är klart överlåter du övriga domännamn samt webbhotell inifrån Loopia Kundzon.

/Jimmie Eriksson
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-11, 15:42 #3
Medlem

Medlem

Hur ska jag kunna skapa ett sådant konto när jag inte äger en domän hos en annan leverantör?
Oläst 2011-08-11, 15:46 #4
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2007
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar

Reg.datum: Aug 2007
Du behöver inte äga ett domännamn hos en annan leverantör, du kan använda dig av en temporär domän som du bara använder för att skapa kontot. Till exempel kan du skapa kontot med domänen "loopia-dindoman.se" eller "temp-dindoman.nu".
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-11, 15:48 #5
Medlem

Medlem

Jaha, så en fakedomän? Tack så mycket om det är fallet.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017