FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag har nyligen fyllt 18 och vill därför överlåta mitt konto samt mina domäner som tidigare stått i min fars namn till mig själv. Den registrar jag använder är Loopia. Har växlat lite mail med dom men känner att jag inte fått några bra svar. Känner mig fortfarande lika snurrig som jag först var när jag frågade dom. Kanske har någon tidigare erfarenhet av detta och kan hjälpa till att svara på lite frågor jag har. Det jag undrar är följande: Låt oss säga att jag har x st .se domäner, x st .nu domäner, x st .com domäner. Jag vill endast skriva över .se och .com domänerna på mitt namn men samtidigt behålla hela webbhotellkontot. Är detta möjligt? I så fall, hur ska jag gå tillväga? Jag är medveten om att Loopia erhåller en funktion som gör det möjligt för mig att skicka över samtliga domäner och webbhotellkonto till ny ägare. (Kontoinställningar -> Överlåtelse av konto/domännamn). Men jag vill inte behålla .nu domänerna eftersom överlåtelseavgiften är lite för saftig och det är inte riktigt värt det. Kan hända att flera frågor dyker upp under dagen. Uppskattar all den hjälp jag kan få. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
/Jimmie Eriksson |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur ska jag kunna skapa ett sådant konto när jag inte äger en domän hos en annan leverantör?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du behöver inte äga ett domännamn hos en annan leverantör, du kan använda dig av en temporär domän som du bara använder för att skapa kontot. Till exempel kan du skapa kontot med domänen "loopia-dindoman.se" eller "temp-dindoman.nu".
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jaha, så en fakedomän? Tack så mycket om det är fallet.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|