FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu blev det två trådar i en släng.
![]() Det är så att ett ständigt återkommande fenomen för mig är att mina hemsidors utskick och notifikationer via mail oftast blir klassat som skräppost, och därför filtreras bort. Vad är det som påverkar detta och har ni något tips för att motverka att det sker? I många fall rör sig om utskicken från Wordpress-installationer t.ex när man blivit medlem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hur ser dina spf-records ut? Det kan löna sig att se till att alla servrar som skickar mail för domänen är listade där.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Anekdotiskt (vet faktiskt inte hur jag översätter "anecdotal" från engelska rätt) så har flera kunder sagt att de uppmuntrat ett flertal av sina mottagare att välja "Not spam" (gmail då) och efter att flera gjort så klassades de mindre sällan som skräp.
Det är dock inget jag har belägg och siffror för, bara vad jag hört från några av våra kunder som haft liknande problem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Dela upp utskicken så att du inte överskrider det maximalt tillåtna antal utskick som ditt webbhotell tillåter (per timme etc). Jag kör cronjob på större utskick så att utskicket skickas ut över en längre tid och hamnar i färre skräpkorgar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag skrev en bra guide för detta för några år sedan här: http://utvbloggen.se/skickar-du-e-po...in-webbtjanst/
Där använder jag SpamAssassin för att kolla så mail ej får "höga poäng". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack tack för era svar! Blir att pröva på nu
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Valigt problem när man ligger på web-hotel. Det räcker ju att ett av alla web-kontona som använder samma mail server som dig skickar spam, så kommer du åka dit på det.
Hur undviker man då detta. Jag tror att det bästa är att prata med olika web-hotel och höra hur de undviker att deras mail server svartlistas. Vissa web-hotel tar detta på allvar medans andra inte gör det. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|