FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Eftersom antalet besökare antagligen överväger mot privatpersoner så bör huvuddelen av ytan, typ 4/5 ägnas åt just dem.
Skippa överlayen. och 1/5 tydlig area märkt typ Företag där man kommer till butikslogin och där ni kan breda ut er om era tjänster. Butiksägare är vana vid att hitta sin information och därför klarar de sig med lite mindre yta, den surfande allmänheten är inte så händig vid tangentbordet och behöver info up front. Sen ska du strukturera lite efter ärende. Ska man kolla förfallodatum på sin faktura, vill man kontakta kundtjänst, vill man hitta sjysta webshopar eller vad. Nuvarande indelning är för oprecis och besökaren vet inte var han ska börja. Direktinloggningen till vänster är rätt väg att gå, men du behöver inte ha fältet uppe, det räcker med att skriva: Kolla din faktura Som det nu är är alternativen i flikarna "företag" och "butikslogin" för små. Sedan ska alltid det andra huvudalternativet synas om man råkar klicka fel, eller om man vänder sig till er i båda rollerna (både har en butik och handlar på faktura) Ett exempel är Vattenfalls sida som har fyra ingångar (tre förut, privat/företag/om vattenfall) När du valt en av dem så har du alltid tillgång till de andra direkt. Sen kan du sätta kaka på folk men det behöver du egentligen inte. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|