Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Tycker du WN`s Sälj/köp avdelning fungerar bra?

Visa resultat för omröstning: Tycker du det är dags för en förbättring i WN`s Köp&Sälj?
Nej, är nöjd, ändra inget! 19 23.17%
Ja, En förbättring av något slag behövs verkligen! 51 62.20%
Neutral! 12 14.63%
Antal röster: 82. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-07-22, 15:43 #1
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

Standard Tycker du WN`s Sälj/köp avdelning fungerar bra?

Tycker ni medlemmar att WN`s sälj och köp avdelning fungerar bra och fyller sitt syfte? eller tycker ni att det är dags för förbättringar? Själv är jag riktigt less på att alla mina säljtrådar kluddas ner och till och med går över till personangrepp ibland. Rösta gärna! samt motivera ditt svar i tråden tack.
Förbättringar går ju alltid att göra hur bra en tjänst än är, men det jag menar med omröstningen är att om du verkligen tycker att det är dags att göra nåt åt det hela.
Kanske tillhör du skaran och tycker att köp&sälj fungerar skitbra? rösta då att du inte vill det ska ändras, gör din röst hörd.

Senast redigerad av knullis den 2011-07-24 klockan 11:46
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-22, 15:44 #2
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2010
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Reg.datum: Apr 2010
Jag delar samma åsikt som dig, knullis. WNs säljs/köp-avdelning är ett skämt.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-22, 15:49 #3
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Funkar utan problem om man skriver en korrekt beskrivning och inte bemöter frågor med svordomar och/eller förolämpningar.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-22, 17:37 #4
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Funkar utan problem om man skriver en korrekt beskrivning och inte bemöter frågor med svordomar och/eller förolämpningar.
Jag tror också det mest handlar om detta. I många fall är det samma personer som klagar på att personer gör inlägg på deras trådar som klagar på att andra försvarar sig mot angrepp på produkt/företag/person. Att låta folk ifrågasätta eller kritisera med en vettig ton och sedan erhålla svar utan argsint mothugg tror jag är det bästa - och där lyckas WN trots allt rätt ofta.

Med det inte sagt att det inte finns mycket som kan förbättras. Men det grundläggande att låta användare kommentera och ifrågasätta publikt tror jag är WNs styrka. Jag tror också på köparens möjlighet att se förbi lätt kritik men också på att vissa köpare kan missa relevanta punkter som andra ifrågasätter i tråden.

Sen ska väl sägas att jag inte är en av huvudanledningarna till att köp & sälj blir av med det mesta olämpliga - men det finns andra moderatorer vi har väldigt mycket att tacka för det.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-22, 17:44 #5
Kekke Kekke är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
Kekke Kekke är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
Har ännu inte haft några som helst problem, alla köpare har varit väldigt trevliga.

Men samtidigt har jag sett några trådar spåra ur rätt rejält.
Kekke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-22, 18:56 #6
AndreasSs avatar
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
AndreasSs avatar

Reg.datum: Jun 2010
Jag ser ju 99% av detta från utsidan, men bortsett från att flera verkligen inte läser reglerna för vad som får säljas så tycker jag att det fungerar utmärkt.
AndreasS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-22, 19:02 #7
ninza ninza är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2008
ninza ninza är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2008
Kan inte göra annat än att hålla med båda "sidorna" men samtidigt så tror jag verkligen på att skriver man en utförlig beskrivning av vad som for example säljs så tror inte jag att tråden behöver spåra ur. Och självklart har det mycket med att man ska kunna ta frågor och kritik på saker och ting utan att hugga tillbaka som om det vore jätte negativt de personen innan har påpekat eller frågat.

Känns mer som att det är spänningen mellan vissa individer på forumet som är "felet" än just hur Köp/Sälj-delen fungerar. För som Clarence sa så är det ofta samma återkommande personer det handlar om.

Men och andra sidan så kan nästan allt, vad det än gäller, förbättras på ett eller annat sätt. Sen kan det ju faktiskt vara roligt med förändringar!

Senast redigerad av ninza den 2011-07-22 klockan 19:05
ninza är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-22, 19:13 #8
Lumax Lumax är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Lumax Lumax är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Möjligheten att diskutera det som säljs tycker jag absolut ska vara kvar, däremot skulle det vara bra att komplettera med en modul som håller koll på buden!
Lumax är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-22, 19:25 #9
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Lumax Visa inlägg
Möjligheten att diskutera det som säljs tycker jag absolut ska vara kvar, däremot skulle det vara bra att komplettera med en modul som håller koll på buden!
Det kan jag hålla med om att det inte vore så dumt. Det lär dock knappast blidka de flesta som klagar eftersom det aldrig varit måltavlan för dem utan i de flesta fall är det folk som blir sura när andra medlemmar skriver fel saker och det visar sig att deras sajt inte är Guds gåva till internet. Sen måste det ändå vara relativt valfritt att använda sig av en sådan modul om den inte är väldigt flexibel (domänförsäljningar måste kunna göras på en rad olika sätt t.ex. för att vi ska slippa 100 trådar till 100 domäner).

Tycker knullis överdriver "problemet" en hel del. Om man ser till de senaste 20 försäljningstrådarna nu till exempel så är det ett fåtal kommentarer i den övervägande majoriteten av dessa. I det fåtal fall där det är 20-30 kommentarer så handlar det om större summor och då är det givetvis också betydligt viktigare att reda ut alla frågetecken och tveksamheter som kan finnas. Tittar man rent objektivt på dessa siffror så ser jag ärligt talat inte något problem alls utan snarare en hälsosam frågvishet från medlemmarnas sida. Givetvis finns det några få undantag men det gäller ju hela forumet och är inte specifikt gällande för köp och sälj.

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-07-22 klockan 19:48
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-22, 19:47 #10
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Jag vet att jag redan för några år sedan föreslog att WN skulle slänga in en "mall" när man postar en ny säljtråd, en som redan beskriver vad som skall finnas med. Alltså det mest väsentliga och där man mer eller mindre blir tvungen att svara något. Det på det sättet glömmer man inte heller av saker som borde stå med.

Jag är inte så insatt i vBulletin, men det borde väl ändå gå?!
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017