FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag själv brukar använda vanliga notepad, eller anteckningarna. Använder ni något annat som ni vill rekommendera så skriv gärna!
En sak för er som anävnder anteckningarna: ibland när jag laddar ner en fil som t.ex nu wordpress så kan kodningen bli allt i samma hög. Dvs all kodning stå ihopklistrat, och inte med alla mellanrum och tomraderna. Finns det någon lösning åt detta?! Det är otroligt jobbigt att gå igenom alla WP filer när texten är ihopklistrad på det sättet. OCH om någon vill vara extra snäll, kan ni tipsa på vilka filer man brukar rensa ifrån WP? Förutom teman, och lägger till nya. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
På Windows använder jag Notepad++.
Anledningen att vissa filer blir "ihopslagna" beror på att anteckningar inte kan hantera enkla radbrytningar (Unix-style). Windows hanterar radbrytningar som CR (carriage return, \r) + LF (line feed, \n) medan andra system använder enbart LF (\n). Om du så småningom går över till teckenkodningen utf-8 kommer du får problem med anteckningar då den lägger till några bytes i början som du inte ser i anteckningar men syns i webbläsare och skript. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag kör NetBeans och Notepad++.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Dreamweaver 8 använder jag och tycker det är otroligt bra.
Jag gillar inte Notepad ++ så mycket, utan jag använder det bara när jag har väldigt många if else "statements" och det blir krångligt och veta vart } samt { ska vara. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
I windows använder jag Notepad++
Sen jag bytte till Mac har jag börjat använda Coda. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag gillar programmers notepad också.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag kan starkt rekommendera Sublime Text 2 för alla sorters behov. När jag började använda det fick jag en stark "varför har jag inte hittat detta tidigare"-känsla. Använder det nu överallt istället för notepad++, Netbeans och gedit!
http://www.sublimetext.com/2 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|