FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Vi har funderingar på att tjäna pengar genom vår site med ett script som placerar länkar på vår site. Det handlar bara om totalt 10 länkar utspridda på flera sidor. Frågan är, är detta scriptet hälsosamt när det gäller googles regler? Kan det uppfattas som något dåligt? <?php 13 $timeout = ini_get('default_socket_timeout'); 14 ini_set('default_socket_timeout', 3); 15 echo @file_get_contents("http://213.85.38.102/get_links.php?url=".urlencode($_SERVER['REQUEST_URI'])."&host=your_domain&charset=windows-1251"); 16 ini_set('default_socket_timeout', $timeout); ?> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Varför skulle Google tycka det är dåligt?
De är knappast några siare som vet vad du gör i din kod på serversidan. Skulle vara om sidan du hämtar kod ifrån infogar något elakt, men det antar jag att den inte gör eftersom du vill ha in deras kod ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
jag vill bara vara säker och höra kommentarer från folk som vet och jobbat med något liknande. Det står ju i koden att den "get_links" De kan tolka det rätt, att vi säljer länkar på siten...
nån annan som använt något liknande? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Men, va? Du talar om serversidans kod nu och jag hoppas du förstår att Google inte kan se den...
![]() |
Svara |
|
|