FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Jag har gjort felsökning hos en kund där kortterminaler fungerar dåligt. Efter många timmars felsökning visar det sig att det är en ostabil bredbandsuppkoppling som är problemet. Efter kontakt med Telia och efter att ha följt Telias anvisningar om att stänga av/starta om utrustning, prova med annat modem, annan splitterdosa och annan utrustning (flera timmars arbete) fungerar det fortfarande inte och Telia skickar ny utrustning som jag installerar men det hjälper inte. Min fråga är nu, Jag skall nu debitera kunden detta arbete, men har kunden någon möjlighet att få ersättning från Telia för detta? Det har konstaterats att problemet ligger i telenätet (Skanovas nät?) och kunden har haft dessa problem under en längre tid (3-4 veckor). Detta påverkar så kunden inte kan ta betalt eftersom kortmaskinerna inte fungerar. Vad tror ni om möjligheterna? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är det en sketen ADSL-lina kan ni glömma det. Telia lämnar inga direkta garantier på ADSL.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är Adsl ja, "Telia kontor"
:-( |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad ska dom ha ersättning för?
Dina avgifter, uteblivna inkomster eller kostnad för abbonemanget? Det enda det borde kunna få ersättning för är att uppkopplingen inte fungerat som den ska, och det ska kunna gå att få. Vi körde på reducerad hastighet i 5 veckor på jobbet efter att Telia fick problem, och för det fick vi 2 månadskostnader i avdrag på nästa faktura. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Beror på avtalet mellan kunden och Telia.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|