Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Cloother, en sökmotor för kläder

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-06-28, 09:41 #21
dampi dampi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
dampi dampi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
Smart koncept...hur ska du göra för att indexera alla olika sorters klädbutiker som använder många olika platformar?, Hur hämtar din robot informationen från sidorna?

Det absolut dummaste du kan göra är att bygga din sökmotor som ett socialt medium, hur många går in på t.ex. facebook för att titta på eller köpa kläder?
Jag är helt säker på att du kommer att tappa kunder om du har en facebookliknande site.

That said så tycker jag nog snarare att du ska titta på google och hitta en bra lösning för visning av objekten, jag tycker inte att det är ultimat med en hover för att få fram pris etc (det bör stå snyggt under tillsammans med en description som hämtas från objektsbeskrivningen (detta för att sökmotorerna ska gilla dig och också skicka trafik till dig). Jag skulle snarare se att hovern förklarar vilka storlekar som finns tillgängliga och alternativa färger som finns.

Mitt förslag är att du har din första design (den som ligger på sidan just nu)...den är enkel och lättnavigerad. LYFT fram sökrutan och hela sökbaren t.ex. sätta en ram + gör sökrutan större (detta ur usability synvinkel...du vill att folk ska söka).

Anledningen till att de flesta klagar på designen kan jag nästan garantera dig handlar om adsense annonserna, dom får sidan att se plottrig ut...antingen skulle jag ta bort dessa eller så skulle jag strategiskt omplacera dessa eller använda mig av banners. Skapa dina egna annonser (featured annonser...betala för att hamna högre) och använd banners (glöm inte att det är en modesite).

My 2 cents, du kan nog vrida en del pengar ur sidan om du gör det rätt

Senast redigerad av dampi den 2011-06-28 klockan 09:43
dampi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-07, 02:53 #22
Timlestandeer Timlestandeer är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
Timlestandeer Timlestandeer är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
Vet tyvärr inte hur sidan såg ut innan den senaste versionen släpptes. Men jag vill bara säga det att sidan som den är nu gillar jag skarpt. Både funktionen och dess design.

Kanske att man kan få till den vänstra sidebaren lite snyggare. Möjligtvis lite roligare style på listan på märken?

Vill bara säga att jag gillade sidan skarpt och kommer nog titta förbi här fler gånger
Timlestandeer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017