Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Koppla E-butik mot Fortnox via modul

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-06-27, 19:21 #11
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av elf98 Visa inlägg
Haha, där ser man. Märkligt att säljarna inte kände till det där. Det var precis det jag frågade efter när jag ringde dem.
Deras API är extremt begränsat och idiotiskt i många fall, och sedan gör dom ändringar utan meddela kunderna det.

Som exempelvis ändra teckenkodningen, lagom fina åäö det blev i systemet efter dom ändrade det utan meddela om det.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-27, 21:16 #12
mitmit mitmit är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2007
mitmit mitmit är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2007
Att deras support inte kan svara på det beror tyvärr lite på bristande kunskap är min erfarenhet. Jag har själv gjort integrationer med biztalk mot deras api:er och de fungerar bra när man hittat egenskaper som att man skriver över kunddata varje gång man skickar in en ny order. (iallafall var det så tidigare)

Men den vanliga supporten hade inte någon koll på deras webservicar men dom hade utvecklare som kunde svara lite bättre. Men dom har en spec som beskriver ganska väl vad man kan göra. Det är dock bra om man får ett utvecklingskonto hos dom att jobba med för att inte förstöra egen kunddata.
mitmit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-27, 21:21 #13
Helper Helper är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2011
Nykomling

Standard Timmar?

Citat:
Ursprungligen postat av gfors Visa inlägg
Har integrerat WordPress och butiker i PHP mot Fortnox tidigare, det är inga problem! Så det går.

Däremot en skräddarsydd butik i Java vetesjutton...
Egentligen så spelar det ingen roll om hur själva applikationen är uppbyggd, uppgifterna om inkommande offert och order hamnar i en databas avsedd för det.
Fortnox modulen kopplas mot databasen.

Men hur många timmar estimerar du för att få en sån koppling att fungera?
Helper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-27, 23:40 #14
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Helper Visa inlägg
Men hur många timmar estimerar du för att få en sån koppling att fungera?
Utan att veta mer om de exakta förutsättningarna så vågar jag inte säga något om uppskattning.

De kopplingar jag gjort tidigare har kanske legat kring 10-30h beroende på omfattning. Det kan ju variera ganska mycket beroende på exakt hur man vill att applikationen ska fungera.
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-28, 15:53 #15
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av gfors Visa inlägg
Utan att veta mer om de exakta förutsättningarna så vågar jag inte säga något om uppskattning.

De kopplingar jag gjort tidigare har kanske legat kring 10-30h beroende på omfattning. Det kan ju variera ganska mycket beroende på exakt hur man vill att applikationen ska fungera.
Hur har du löst problemet med det omvända. Text offertförfrågningar och orders som matas in manuellt genom Fortnox's webbtjänst. Då måste man ha ytligare en koppling som uppdaterar den lokala databasen ...
Helper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-28, 19:15 #16
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Helper Visa inlägg
Hur har du löst problemet med det omvända. Text offertförfrågningar och orders som matas in manuellt genom Fortnox's webbtjänst. Då måste man ha ytligare en koppling som uppdaterar den lokala databasen ...
Ja exakt, vill du ha din db i synk så gäller det ju att du hämtar information från Fortnox antingen på begäran eller enligt schema. Vad som lämpar sig bäst beror väl på hur applikationen är utformad i övrigt.

Skriv en rad till dom och begär en manual för deras API så kan du nog klura ut det mesta om du är lite haj på programmeringen.
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017