|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
|
Det är ett klassiskt misstag att tro att trafik per automatik måste konvertera i pengar. De flesta sökningarna som sker på Adolf Hitler göras förmodligen av skolungdomar som söker information inför ett skolarbete, eller av människor som bara är vetgiriga. Med all information som redan finns tillgänglig gratis i ämnet, så kommer du inte kunna ta betalt för din tjänst. Det lämnar dig med annonser. Att visa annonser för tex en bokhandel, eller någon typ av tidningsprenumeration, vore då rimligt. Men jag tror att få personer som googlar Hitler, är ute efter att köpa böcker om densamma. Alltså kommer du att få nöja dig med att visa annonser i förhoppning om impulsköp. Det i sin tur brukar mest ge kaffepengar.
Men du kan ju alltid prova. Jag har extremt svårt att tro att man kan få lönsamhet i ordet Adolf Hitler (om du inte värdesätter din tid till 0 kr eftersom du då i princip alltid kommer att göra en vinst). Men jag kan ju ha fel. Om du tycker att det är ett intressant ämne och roligt att jobba med, så kan du ju ge det en chans och se vart det slutar. Tidskrifter såsom Illustrerad Vetenskap och Världens Historia har sagt att Hitler och WWII är det ämnet som kränger flest lösnummer, så uppenbarligen finns det en efterfrågan.
|