Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Adolf Hitler

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-06-11, 19:35 #11
ducedo ducedo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
ducedo ducedo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Hur får du fram exat siffra? För på google trends ser man bara diagram.
http://www.adwords.google.com/keywordtool
ducedo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-12, 02:12 #12
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Det är ett klassiskt misstag att tro att trafik per automatik måste konvertera i pengar. De flesta sökningarna som sker på Adolf Hitler göras förmodligen av skolungdomar som söker information inför ett skolarbete, eller av människor som bara är vetgiriga. Med all information som redan finns tillgänglig gratis i ämnet, så kommer du inte kunna ta betalt för din tjänst. Det lämnar dig med annonser. Att visa annonser för tex en bokhandel, eller någon typ av tidningsprenumeration, vore då rimligt. Men jag tror att få personer som googlar Hitler, är ute efter att köpa böcker om densamma. Alltså kommer du att få nöja dig med att visa annonser i förhoppning om impulsköp. Det i sin tur brukar mest ge kaffepengar.

Men du kan ju alltid prova. Jag har extremt svårt att tro att man kan få lönsamhet i ordet Adolf Hitler (om du inte värdesätter din tid till 0 kr eftersom du då i princip alltid kommer att göra en vinst). Men jag kan ju ha fel. Om du tycker att det är ett intressant ämne och roligt att jobba med, så kan du ju ge det en chans och se vart det slutar. Tidskrifter såsom Illustrerad Vetenskap och Världens Historia har sagt att Hitler och WWII är det ämnet som kränger flest lösnummer, så uppenbarligen finns det en efterfrågan.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-12, 16:23 #13
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Med Google Adwords sökvolym för lokala geografiska områden så finns där en ganska stor felmarginal om söktermen finns på andra språk med. "Adolf Hitler" är ett namn och är samma sökterm på alla språk? Därför är det inte säkert att sökvolymen är så stor som Google påstår.

Att tjäna pengar på sökfrasen "Adolf Hitler" går nog, men det är ju inga större pengar och stora delar av söktrafiken kommer kanske endast nå Wikipedia. Jag skulle tro att Adsense i kombination med rekommendation av böcker som täcker Hitler och Andra Världskriget hade varit en bra start. Kanske även filmer?

Men det känns inte värt jobbet oavsett hur man vänder och vrider på det.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
adolf, adolf hitler, hitler

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017