Citat:
Ursprungligen postat av Shaaw
PR3/4 sajter? vad e d ?
typ göra en blogg där man skriver lite skit och länkar?
och vad menar du med "Har du någon annan sajt att länka från vid länkbyte så gör det istället för att länka ut från hjärnskakning.se." ?
mina hemsidor ligger på samma ip-adress och då har jag hört att man inte ska länka ihop dom?
|
Pagerank 3 eller 4. Det är Googles mått på en sidas styrka från inkommande länkar. Högre pagerank är en indikation på att en sida har en hel del inlänkar. Då harden också mer styrka att ge din sajt. Du kan kolla upp pagerank här:
http://www.pagerankme.com
Om du byter till dig länkar så länkar du till honom/henne från en annan sajt, men ber om länkar till hjärnskakning.se. Du länkar alltså inte ihop din andra sajt och hjärnskakning.se.
Det stämmer delvis att länkar mellan sajter på samma IP inte är bra alla gånger. Något man dock bör tänka på att t.ex. Loopias alla kunder delar på ett fåtal IP-adresser. Google riskerar m.a.o. att straffa (nervärdera) många riktiga naturliga länkar om de stirrar sig blinda på IP. Jag tror det handlar mycket om hur stor andel av inlänkarna som kommer från samma IP. Kommer 10-15% av inlänkarna från sajter på samma IP tror jag inte att det ses som onaturligt alls. Sen kan man se på Godaddy som är ett betydligt större webbhotell, som iofs har kunder spridda på fler IP-adresser. Google bör inte vara helt ovetande om att många naturliga länkar mycket väl kan komma från samma IP.