FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tjena.
Låt oss säga att ordet jag huvudsakligen sökoptimerar mot är fisk. Men även fisk lådor, och fisk låda har en del sökningar på google => bra att optimera mot det också. Det jag undrar över är hur man ska konstruera sina meta keywords då. Behöver jag ha: fisk, fisk lådor, fisk låda Eller räcker det med endast: fisk, lådor, låda? Förstår sökmotorerna att jag menar att det är fisk lådor, samt fisk låda eller kommer sökmotorerna att tro att sidan handlar om fisk, och om lådor? (Tänk inte på att jag har särskrivet. Detta är endast ett exempel). Tack |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det spelar ingen roll.. Google tar inte hänsyn till keywords längre... Eller i alla fall så pass lite att det inte är värt tiden. Du skulle i och för sig kunna använda det för felstavning etc.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller med wingen. Meta-keywords har spelat ut sin betydelse. Det är inte värt tiden. Dessutom riskerar du att avslöja nyckelord för konkurrenter vilket kan höja konkurrensen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är så pass?
Har ni någon källa för detta? Struntar alla (de flesta) sökmotorerna också i meta keywords? Eller är det bara Google? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack wiB.
Läste också denna artikel: http://searchengineland.com/meta-key...-engines-12099 Nu kan jag sluta spendera tid på att skriva keywords. Gud va härligt. Tack för hjälpen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag håller konstigt nog fortfarande på med meta-keywords trots att jag vet om att Google inte tar hänsyn till dem. Jag anger dock väldigt sparsamt med nyckelord, max 5 st per sida. Funderar starkt på att rensa bort dem från flera sajter. Då kan man göra lite vinningar vad gäller kod/text-ration.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om inte Google tar hänsyn till meta keywords längre, varför kan man då fortfarande skriva dit dom ? Jag menar, varför tas inte detta bort helt ???
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Eftersom Google inte bestämmer över standarder och taggar i HTML. De väljer bara vilka delar de ska ta hänsyn till för att kunna bedöma ranking.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |