FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Den här kan möjligtvis stämma: http://www.privatekonomi24.com/2011/...ter-skatt.html
På 30.000 brutto ger den mig en nettolön på 21.774 kr Arbetsgivaren betalar för dig 34.647 kr Din bruttolön 30.000 kr Kommunalskatt inkl. kyrkoavgift 10.094 kr Statlig inkomstskatt 0 kr Pensionsavgift, netto 0 kr Jobbskatteavdrag 1.868 kr På ditt lönebesked 21.774 kr Var det jag trodde, eftersom jag är under 26 år så får jag inte 14.000-15.000 kr netto vid en lön på 30.000 kr utan strax över 21.000 kr istället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om du provar Driva Egets lönekalkyl märker du att man även ska kompensera för ej betald semester, det är som sagt skillnad på att vara anställd och köra eget. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du verkar inte förstå att det är en jäkla skillnad på att vara anställd och egen?!
När du är egen så ska du kompensera samhället för förlorade arbetsgivaravgifter! Om du läser min tidigare post ska du gå till verksamt.se och räkna ut dina siffror. Det finns inga andra officiella siter som räknar skatt för företagare! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Verksamt.se, Verksamt.se, Verksamt.se, Verksamt.se, Verksamt.se, Verksamt.se, Verksamt.se, Verksamt.se, Verksamt.se, Verksamt.se, Verksamt.se, Verksamt.se...
Kalkylatorn tar hänsyn till nedskrivningen av egenavgifterna med 25%, m.m. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
T.ex så verkar de inte anpassa schablonavdraget till åldern m.m |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Jag har inte tagit hänsyn till schablonavdraget i min kalkyl, det var medvetet för att inte krångla till beräkningen.
Man får ta saker stegvis så att de huvudsakliuga principerna sätter sig först, sen får man gå ner på detaljer.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
7 sidor med spekulationer hur mycket man får ut per krona. :-)
Lycka till med ditt startande, du bör kunna hålla nere omkostnader i början så du får mer att röra dig med. Exempel som startawebhotell är bra då kunden troligen behöver hotell om de inte har en sida idag. Införande med liten sida 5k, sen löpande avg för uppdateringar samt hotell. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Verksamt.se kan inte stämma. Pronto!
Om en arbetsgivare och en anställd vill ha 10.000 netto i månaden. Vad måste vi ha in varje månad då? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|