FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Förord (Så ni som inte orkar läsa varför jag väljer att sälja och så vidare kan hoppa över)
Hej! Några av er minns säkert när jag i julas gick ut med att jag ville sälja min bloggtjänst. Jag fick några bud och intressenter, men valde att avbryta auktionen och behålla sidan då jag tänkte efter och insåg att jag hellre behöll den än att sälja den. Jag ville se vilka möjligheter som fanns, jag hade ju precis börjat. Nu har det gått några månader, och jag väljer nu att försöka att sälja sidan. Anledningen som många frågar efter är ganska enkel: Det är snart sommar, jag är relativt ung och behöver pengar. Jag älskar fortfarande hemsidan men eftersom att det är min värdefullaste hemsida så väljer jag också att försöka att sälja den. Information och detaljer Hemsida det gäller: www.h(bl--og-(g).se Ta bort parenteser samt bindestreck för att få url. Jag startade denna bloggtjänst i december månad på skoj då jag hade brist på idéer. Sidan har inte marknadsförts ett dugg förutom i mina egna facebooksidor, och detta skedde endast i början. Sedan dess har det inte behövts marknadsföring, besökare och medlemmar kommer och går ändå. I skrivandets stund så har sidan 664 användare och 641 bloggar. Ett fint antal som helt klart går att utöka på massvis med olika sätt. Sidan har fått ett mycket gott bemötande då jag valt att satsa på sådant som andra bloggtjänster inte erbjuder. Jag har även varit mycket kreativ och lyckats erbjuda bland annat "obegränsad bilduppladdning" genom att t.ex utnyttja en koppling till ImageShack. Givetvis nämner vi ImageShack tydligt som en del av funktionen och vi är enbart glada över att kunna tänka "nytt". Mitt mål är att "det ska vara roligt att blogga". Detta används också som en slogan rätt ofta på sidan. Det har funkar hittills och jag tror starkt på just den visionen. Det gör det dessutom mycket roligare för Oss som webmasters att driva tjänsten. Den är lite unik. Möjligheten att välja och lägga in de funktioner som jag tror att bloggarna uppskattar har också varit en både rolig och spännande utmaning. En stor del utav succén som det faktiskt varit hittills är att vi introducerar bloggarna till Wordpress, många utanför den tekniska bubblan har aldrig använt WP tidigare och vi har märkt hur omtyckt och välkomnat WP har blivit bland medlemmarna. Jag har även lagt ner mycket energi och tid på att få till innehåll. Jag har skrivit en hel del guider och tips för bloggarna, dessa finns till både för att hjälpa medlemmarna men även för att ranka bra hos sökmotorerna med smarta inlagda nyckelord och bra titlar. Jag har koll på artiklarna och de hamnar högre och högre hos Google för specifika nyckelord ju längre tiden går. En del trafik kommer (och lär komma ännu oftare i framtiden) därifrån. Sidan drivs med Wordpress Multisite och plugins. Potential Sidan har en enorm potential. Det är visserligen enkelt att säga som säljare, men jag menar det verkligen. Sidan har i princip allt fixat redan. Det är bara att överta och fortsätta driva sidan. Den är relativt sökmotoroptimerad (folk hittar alltid något att klaga på, dock enkelt att åtgärda), har fint berikat innehåll i form av bland annat artiklar, en relativt bra domän och tjänsten är omtyckt! Dessutom så är det ju faktiskt ett helt OK antal medlemmar + bloggar för den korta tiden tjänsten existerat i jämfört med andra tjänster. Med marknadsföring så VET jag att det kommer att flyta på klockrent. Jag har bara inte pengarna själv att utföra detta, men det har ju fungerat för mig ändå ![]() Dock har sidan en mycket tydlig "vision" och "nisch" och jag har lyckats skapa ett rätt bra varumärke kring bloggtjänsten som är relativt unikt och som fungerat utmärkt hittills. Med rätt köpare så är det en riktigt bra investering. Något som redan finns på marknaden som bara är att arbeta vidare på. Hur ligger den till hos sökmotorer Jag har arbetat med att optimera sidan för sökmotorer. Jag har fått in nyckelord på bra ställen, fixat artiklar för att underlätta optimeringen osv. Sidan ökar tid för tid i resultaten och det lär gå att fixa ännu mer, dock tror jag helt enkelt att tiden avgör. Det ser dock ljust ut och går framåt hela tiden. Intäkter Intäkter är alltid intressant. För att vara kortfattad: Sidan genererar inga intäkter alls i nuläget. Dock mycket, mycket enkelt att lösa detta genom att lägga in reklam, fixa premiumtjänster etc. Jag har inte fokuserat på den biten, än. Statistik Som sagt utöver 664 användare och 641 bloggar så hade sidan strax under 100 besökare per dag. Det finns ett statistikprogram vid namn StatPress som är mycket bra och välkänt inlagt, vilket mäter statistik och visar detaljerad information. Sidvisningar varierar men brukar vanligen vara 2000 och under, ibland mer och ibland mindre dock. Den senaste månaden nu i April, så har besöken dock minskat. Och ligger på under 50 per dag. Dock beror det nog helt enkelt på att jag som sagt inte marknadsfört den alls i princip, med lite marknadsföring så vet jag att det ökar enkelt. Sidvisningar är som sagt inget problem. Vad ingår Det som ingår är alla bloggar, allt material, hela sidan och allt som hör till. Domän samt webbhotellet om så önskas. Fsdata för tillfället, börjat på webbhotell då jag inte förväntat mig denna tillökning av medlemmar. Pris Jag fick ett bud på 5000 kr när jag försökte att sälja sidan i december. Nu har sidan växt på sig och sidan innehåller mycket mer innehåll, samt har fler användare. Jag personligen anser att ett pris på minst 5000 är att föredra, men jag vet att det inte går att bestämma vad ni är villiga att ge för en hemsida. Därför så sätter jag ett minimumbud på 3000 SEK. Sedan så får ni helt enkelt komma med förslag vad ni är villiga att ge för tjänsten. Är vi båda nöjda så har vi en deal. Kan dock säga att 5000 och uppåt troligen leder till deal mycket fort. Förbehåller mig rätten att inte sälja sidan plus neka bud om budet inte känns rätt. Var dock inte rädd för att komma med förslag! För den intresserade så var jag faktiskt med i en intervju hos Tommy K Johansson angående sidan: http://blogg.tkj.se/intervju-henrik-...och-hblogg-se/ Tack för mig och hoppas på att få sidan såld! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skulle vilja veta hur många inlägg som skrivs av användarna per dag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Du har PM från mig
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej igen,
Jag hade en intresserad köpare och affären var på väg att gå i land, men personen ångrade sig tyvärr innan affären hann gå igenom. Med andra ord så är sidan fortfarande kvar och jag vill ha iväg den. Billigare vid en snabb, smidig affär! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|