Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ändrat igen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-04-25, 05:45 #11
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Tack danieldate!

Förslaget med menyn tåls att tänka på.

Det är uppenbart att jag bör göra något med sidans längd. Dock är texten faktiskt mindre random än man kan tro, eftersom jag medvetet adderat relevanta keywords och fraser i texterna och rubrikerna samtidigt som jag försökt skapa någorlunda relevant information i Google. Sidan rankar dessbättre mycket bra i Google och jag vågar inte äventyra detta FÖR mycket.

Förut fick jag en hel del kritik för att sidan uppfattades som mörk och att den saknade "paradiskänsla". Just den biten verkar ivarje fall blivit bättre. Jag får ta tag i övrigt i veckan.

Som sagt, stort tack för mycket bra feedback! Jag tar verkligen in det ni säger och även om jag inte ändrar precis allt så blir det ofta en kompromiss.

Ps. www. asiarooms. com tycker jag personligen är en föredömlig sajt i samma genre. Dock ägs dem av TUI numer (samma som äger Fritidsresor) så resurserna osv är ju andra.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-25, 12:16 #12
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Jag tycker det ser rätt bra ut och jag håller med i det mesta som sagt tidigare.

Jag tycker det är ganska bra content, men det skulle kunna komprimeras väldigt mycket känner jag. En startsidas uppgift är ju att sammanfatta innehållet på hela webbplatsen och göra det tydligt vart man ska ta vägen för att få mer information om det man är intresserad av. Några exempel:
- Vädret. Varför har du två olika sektioner med väder? Den lilla fyller ju inte någon direkt funktion och på den stora kulle det inte vara räcka med datum, väderbild(miniatyr) och tempratur? Då skulle du få plats med samma info på en eller två vågräta rader där den är nu. Vill du ha med all info som du har nu skulle det vara bättre om du hade en länk till en undersida med mer information. Kan du få till detta tycker jag också du ska flytta upp den ganska långt.
- Det är massa sektioner med rubrik, 1-3 rader text och en länk. Skulle inte de flesta av dessa bara kunna vara en länk och flyttas upp till navigationen så att man har all navigation på samma ställe?
- "A Few Words About Us", "The Website Statistics", "Using Credit and Debit Cards" m.m. tycker jag du borde flytta ner i footern.
- Vad fyller domändelen för funktion? Är det reklamlänkar som du tjänar pengar på?
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-26, 12:55 #13
Captain Thailands avatar
Supermoderator

Supermoderator
Captain Thailands avatar

ITisGood.se,

Mycket bra feedback måste jag säga! De närmaste veckorna kommer jag beakta samtliga dina punkter och säkert ändra en hel del.

Om du med "domändelen" menar länkarna i botten så är det vanliga länkbyten. De känns väl inte 2011 direkt, men jag tar bort dem i samma takt som jag (eventuellt) försvinner från deras sajter.
Oläst 2011-04-26, 14:11 #14
pelmereds avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
ITisGood.se,

Mycket bra feedback måste jag säga! De närmaste veckorna kommer jag beakta samtliga dina punkter och säkert ändra en hel del.

Om du med "domändelen" menar länkarna i botten så är det vanliga länkbyten. De känns väl inte 2011 direkt, men jag tar bort dem i samma takt som jag (eventuellt) försvinner från deras sajter.
Tack!
Med "domändelen" menade jag "Thailand Web Domains" där ni säljer domäner. Men det kanske är en del av den business ni själva bedriver där nere och som har ett stort värde för ditt företag.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-26, 14:28 #15
Captain Thailands avatar
Supermoderator

Supermoderator
Captain Thailands avatar

Hej,

Ok, då förstår jag!

Nja, egentligen är den marginell, för att inte säga stendöd, eftersom jag sålt tre-fyra domäner på sju år, haha.

Har väl mest kvar den av "nostalgiska skäl". Får se om inte dem förpassas till en undersida, och/eller till vår företagssajt.
Oläst 2011-05-12, 16:46 #16
Captain Thailands avatar
Supermoderator

Supermoderator
Captain Thailands avatar

Hej,

Det är lustigt med design. Layouten på Kohsamui . org pulade jag med i två hela dagar och det blev sisådär. I dag satt jag FYRA TIMMAR med dess systersajt (på svenska), Kohsamui . nu och gjorde om layouten på den. Den blev nästan bättre på en bråkdel av tiden.

Det är väl det som skiljer en riktigt bra webbdesigner ifrån mig. Jag jobbar ganska mycket på "måfå" och hoppas på det bästa. Ungefär som när jag målade i olja förr i tiden. Mycket blev skit, en del blev ganska bra.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017