Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Binero och forwards av e-post

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-05-09, 20:21 #11
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2010
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2010
Precis, det är ju Gmail som är "boven" i det här dramat. Binero kan inte påverka detta så det är inte dem du ska klaga på.
JensS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-09, 21:37 #12
Janzon Janzon är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2010
Janzon Janzon är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2010
Detta är tyvärr mycket riktigt ett filtrerings "problem" som ligger på Googles sida, för att förtydliga:
Du kommer inte kunna skicka från [email protected] till test@dindomän.se som vidarebefordrar tillbaka till [email protected] (detta bryter mot googles filtrerings regler).

Kan även nämna att du inte den ända som stött på detta problem:

"OBS! Om du väljer att eftersända din e-post till en Gmail-adress,
finns det risk att du kan få problem med att Gmails mailserver filtrerar bort e-post som andra Gmail-användare
skickar till din kth.se-adress. Detta beror på Gmails filtreringsregler."
Källa: http://www.kth.se/student/support/it...nativen-1.4265

Senast redigerad av Janzon den 2011-05-09 klockan 21:40
Janzon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-10, 01:08 #13
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Janzon Visa inlägg
...du kan få problem med att Gmails mailserver filtrerar bort e-post som andra Gmail-användare skickar till din kth.se-adress...
Men vänta lite. Hur kan det bli problem om andra GMail-användare skickar till en annan e-postadress?
Om [email protected] skickar till [email protected] (vidarebefordrar till [email protected]) så kommer det inte fram till [email protected]? Låter märkligt.

Nu har jag testat mig fram och löst det hela:
1. Först skickar jag ett mail från Gmail till min KTH-adress (som skickar alla mail till GMail). Det fungerar inte - mailet kommer inte fram.
2. Sedan går jag in under "Inställningar för Mail" i GMail, lägger till KTH-adressen i "Konton och import" och verifierar den.
3. Nu fungerar plötsligt steg 1.
Alltså måste de adresser som ni vill ta emot vidarebefordringar från vara tillagda under "Konton och import" i GMail.

Varför det är så har jag inte en aning om. Att det skulle påverka andra GMail-användare som skickar till denna KTH-adress (eller till en annan adress som jag har vidarebefordring från t.ex. Binero på) har jag inte kunnat verifiera.

P.s. Kan någon moderator vänligen ändra rubriken på denna tråd till "Forwards av e-post till GMail", då den för tillfället är helt missledande.

Senast redigerad av Timofey den 2011-05-10 klockan 01:21
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-10, 11:00 #14
swans avatar
swan swan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
swans avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Timofey Visa inlägg
Men vänta lite. Hur kan det bli problem om andra GMail-användare skickar till en annan e-postadress?
Om [email protected] skickar till [email protected] (vidarebefordrar till [email protected]) så kommer det inte fram till [email protected]? Låter märkligt.

Nu har jag testat mig fram och löst det hela:
1. Först skickar jag ett mail från Gmail till min KTH-adress (som skickar alla mail till GMail). Det fungerar inte - mailet kommer inte fram.
2. Sedan går jag in under "Inställningar för Mail" i GMail, lägger till KTH-adressen i "Konton och import" och verifierar den.
3. Nu fungerar plötsligt steg 1.
Alltså måste de adresser som ni vill ta emot vidarebefordringar från vara tillagda under "Konton och import" i GMail.

Varför det är så har jag inte en aning om. Att det skulle påverka andra GMail-användare som skickar till denna KTH-adress (eller till en annan adress som jag har vidarebefordring från t.ex. Binero på) har jag inte kunnat verifiera.

P.s. Kan någon moderator vänligen ändra rubriken på denna tråd till "Forwards av e-post till GMail", då den för tillfället är helt missledande.
Det är precis så jag har gjort. Jag har verifierat min e-postadress hos gmail. Problemet kvarstår. Eposten kommer inte fram*

För att säkerställa att problemet inte har med google att göra så har jag provat att skicka från en annan e-postleverantör. Och ja - problemet kvarstår.

Slutsats: det är binero som har denna regel.

* för att testa detta så måste man skicka från en annan klient än gmails, exempelvis via iphone. Anledningen är att gmail lägger utgående post direkt i inkorgen - utan att den passerar bineros mejlserver

Senast redigerad av swan den 2011-05-10 klockan 11:03
swan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017