FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Tycker det du skrev över ("Jag driver företag så jag hinner inte mixtra med operativsystem och sådant") är det som gör att du bör välja Apple.
Min kollega är en stark Applehatare som gör allt för att hans vänner och bekanta inte ska använda Apple. Hans argument är ungefär alltid de samma; höga priser och att de låser in användare i sina egna produkter. Så jag började gå på snacket och undvek Apple. Sedan köpte jag en iPhone och blev förälskad. Då kände jag att jag ville testa en Mac-dator när jag behövde byta laptop. Alltid kört Windows innan, men när jag skaffade min Macbook öppnades en ny värld vad gäller kvalité och funktionalitet. Min 13" blir aldrig varm, går tyst och funkar alltid klockrent. Kändes ovant med en dator som inte dog av överhettning, lät satan, fläktar som efter ett tag skramlar osv osv. Och för att återknyta vad jag skrev ovan så är Apples grejer gjorda för att funka snabbt och smidigt, direkt från kartong. Använder du google-tjänster har du synkat allt inom några minuter med Apples grejer. Köper du ett program funkar det utan massa meck, drivrutiner som ska ner osv. Finns inga drivrutiner i Apples värld, helt underbart. Vill du köpa kvalitet och betala för att saker ska funka rekommenderar jag Mac. Vill du spara någon tusing kan du ju gå på någon random Windows-dator, men kvaliten och funktionaliteten kommer ALDRIG att komma i närheten. Senast redigerad av Dejv den 2011-04-29 klockan 00:35 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Apple har en vinstmarginal på 30-40% på alla sina produkter medan andra tillverkare som Dell och HP oftast ligger omkring 3-10%. Så det är ju med andra ord inte bara kvalitet man betalar för, utan man betalar ungefär 20-30% extra bara för att få ett äpple på locket ![]() Jag håller mig till Dell och HPs business-modeller(Latitude, ProBook, EliteBook etc.). De ger bra bang for the buck och riktigt bra kvalitet(bättre än MB i de flesta fall) och prestanda. De väger dock i regel mer och är inte speciellt vackra, men vem bryr sig om hur de ser ut när man ska ha de i jobbet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har haft alla möjliga märken och tycker att oavsett vilket OS man vill köra så är Mac överlägset gällande kvalitet på hårdvaran så har man råd så bör man köpa Mac. Enda sättet att köra båda OS dessutom
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|