Citat:
Ursprungligen postat av Clarence
Vill du vara så vänlig att berätta för mig var jag laddar ner Xcode för windows. Good luck.
|
När påstod jag att Xcode fanns till windows?
Citat:
Ursprungligen postat av Perben
Om ingen nämnt det tidigare, det finns en hel del i Apples HIG som berör bakgrundsapplikationer. Kortfattat, om din app kan klassifieras korrekt i någon av kategorierna audio, voip eller location (UIBackgroundModes i XCode plist) så kan du helt enkelt göra en webbläsarpanel i en "riktig" app och skriva callbacks för att hantera keepalives till webbläsaren. Inte många rader kod, förutsatt att din app passar in i kategorierna och godkänns som sådan.
http://developer.apple.com/library/i...Execution.html
Förklara gärna vidare, skulle vara intressant att vet hur du jobbar... hackintosh, airplay? Hur gör du en appstore submit från windows?
|
Jag jobbar inte med att tillverka iPhone apps.
Citat:
Ursprungligen postat av eliasson
iPhone SDK finns endast för Mac, och vad jag förstår är ett krav om du skall kompilera och testköra applikationen.
Rätta mig om jag har fel.
|
Jag har aldrig sagt att iPhone SDK finns till windows.
De iPhone app-makare jag känner och/eller jobbar med som inte har Mac kör istället legitim MacOSX under VMware workstation direkt i windows. Vad jag förstått så är detta en extremt vanlig och mycket väl fungerande metod.
Förövrigt... Google is your friend.