FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
Har ett stort problem med färginformationen/färgprofilen i png-bilder. Firefox visar bilderna "korrekt" enligt hur jag sliceat den. Chrome och IE däremot, visar bilderna utan färginformationen. Jag har kört pngcrush nu i efterhand och raderat färginformationen + allt annat i PNG-bilderna, vilket givetvis har resulterat i att FF även visar bilderna utan färginformationen. Problemet då, är att bilderna visas i fel nyans. Jag vill ha applicera färginformationen "native" och få ut png-bilder som lirar i IE och Chrome också. Hur gör man? Testat Save for Web & Devices i PS och dylika. Men jag hittar inga alternativ att spara färgprofilen som "native" färg. / Jim EDIT: Vill helst slippa slica om hela designen med. Jag har givetvis kvar backup med png-bilderna som fungerar i FF *ink färgprofilen* EDIT2: Testat både gif, png-24 och 8 med samma resultat (i save for web i ps) Både med och utan convert to sRGB ![]() Help! Senast redigerad av Jine den 2011-04-20 klockan 17:48 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag löste problemet halvt igår.
Det är alltså färgprofiler och färginformationen i bilderna som ställde till en del. Dessutom verkar det som att det var färgprofilen i min SKÄRM som sabbade det mesta. Jag färgsynkade skärmen, körde in vanlig sRGB-profil och nu ser det en del bättre ut. Givetvis strippade jag färginformationen i png-bilderna med pngcrush med, det gjorde en del. Problemet löst, typ iaf ![]() Inte helt perfekt, men nu diffar det väldigt mycket mindre. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|