Citat:
Ursprungligen postat av jgabor
Men man ska inte glömma att man kan klämma ur rätt bra med prestanda ur Apache 2.2 nu för tiden, genom att t.ex. välja rätt MPM. Worker MPM eller (experimentella) Event MPM
|
Visst, man kan köra dom där MPM:erna, men inte med mod_php5, dom är inte trådsäkra för PHP, dock kan man ju böka med fcgi, och då är det ju lika bra att köra nginx med php-fpm, och att köra apache2 med php-fpm med mod_fcgi går, men är rätt bökigt.
Citat:
Ursprungligen postat av jayzee
Nginx verkar ha utvecklats en hel del sedan jag körde det sist för ca. 1.5 år sedan. Jag gillar verkligen utbudet av moduler och alla inställningsmöjligheter. Jag kommer ihåg att den spottade ur sig fel 500 då och då förr i tiden, förhoppningsvis har de löst detta nu?
|
Kan inte tänka mig att detta har varit ett fel som måste fixas, har kört 0.5, 0.6, 0.7 och 0,8 de senaste 3 åren på både lastbalanserad plattform och på separata servrar med jättebelastning (10 miljoner hittar/dagen) och har aldrig sett 500'or komma. Dock har jag inte ännu provat att börja med 1.0 men det kommer.