Citat:
Ursprungligen postat av Ara
Ska du "byta" språk är det C# som gäller.
|
Citat:
Det spelar väl ingen roll, jag föredrar i alla fall C#.
|
Citat:
Vill man lära sig ett språk som de flesta större företagen skriker efter, satsa på C#
|
Citat:
Php gillar jag inte heller .. Jag förespråkar C#
PHP funkar perfekt till enkla webbsidor typ WP osv men ska du bygga avancerade webbapplikationer/applikationer är C# att föredra.
|
Jag hoppas MS betalar dig för lobby-verksamheten

Sanningen är väl den att man skulle kunna säga precis samma sak om Java. Men det betyder knappast att det är det enda som är värt att lära sig. Faktum är att om man vill jobba med en större svensk sajt så är det PHP som är dominerande som teknikval. En ansenlig mängd kör tunga CMS-lösningar (som ofta byggts på) med java. Och en liten del därtill kör .Net och främst C#.
Att PHP ligger så högt beror inte på att det är mest kompetent. Däremot är det otroligt lämpat för agil utveckling och att snabbt få in nya utvecklare i att kunna lösa de flesta uppgifter. Syntax känns igen från alla C-språk, du behöver ingen stor IDE för smidig utveckling, alla utvecklingsverktyg är gratis, du behöver inte välja till massa tunga bibliotek, du kan köra det på valfri plattform, alla webhotell stödjer det för snabb testlansering osv osv.