FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
jag rekommenderar att du lägger till en rechaptcha check på registrering/checkout
http://www.google.com/recaptcha |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ber du om personnummer/orgnummr så kan du alltid göra en enkel namn-/adresskontroll om nummret stämmer med namnet. Om inte så raderas beställningen med email som informerar om att beställningen ej godkänts.
Det borde väl rensa bort de värsta avarterna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
håller med swecat där, det vore absolut ingen bra idé, om du inte vill låta din konverteringsgrad sova med fiskarna
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Håller med flera här som säger att man ska göra det så enkelt som möjligt att beställa.
De idiotbställningar man lätt kan avgöra får man lösa manuellt. Jag har inte haft något problem med det. Även om det förekommer de som beställer men inte betalar (jag har enbart förskott i min webbshop), de som inte betalar får helt enkelt inga produkter hemskickade. Men de är ytterst få, för mig ligger det på ca 2,2% av antalet ordrar och 3,5% av ordervärdet. Så det är inget större problem än att jag kan leva med det. Det innebär ingen faktisk kostnad förutom arbetstiden, men den är kort... Senast redigerad av Conny Westh den 2011-04-11 klockan 14:28 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|