FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu läste jag lite noggrannare och det har du helt rätt i, scam är kanske fel ord. I mina ögon ett aningen oseriöst sätt att marknadsföra sina tjänster på.
Något annat jag reagerade på när jag läste lite snabbt i det finstilta (baksidan av brevet), så står det bl.a. "You agree that we will not be liable for any (1) suspension or loss of the service(s), including, without limitation, domain name registration service ...". Det kanske är standard hos alla registrars men i mina öron så låter det konstigt, för ag trodde att det var exakt det man betalade för. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Pröva sök på DROA (Domain Registry of America) som de gjort sig kända som under många år innan.
Och JO SCAM är rätta ordet. Betalar du till DROA - så blir du snart varse om att de försöker göra en registrartransfer från din tidigare registrar till deras konto (detta är det enda sättet som de kan förnya domänen åt dig). Skulle du neka transfer, så är det brända pengar och om du flyttar till dem, så sitter du fast med domänen på ett sätt du inte önskar och även om det finns värre priser än 28 euro/år, så rider de just på att ge intryck av någon typ av förmyndigande med barcodes och annat skräp som ska få det att se mer seriöst ut än vad det faktiskt är - ett taskigt erbjudande som lurar alltför många in i avtal de inte önskar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |