FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
IM-jurister, torde väl vara mindre glada över att jag flaggar för att så få företag skyddar sina verksamhetsnamn som IDN-domäner.. Det blir ju vanligtvis mindre kostsamt att bara registrera dem.. Att kostnaden för ATF sänkts, innebär inte attdet är mindre jobb med dem.. Och om du fått för dig att .SE eftersträvar ett visst antal genomförda ATF:er, så får du tänka om - i den bästa av världar finns inga tvister! Nej min egen förhoppning är att vi ska slippa se sånt här framöver (första resultatet): http://wp.nu/atAj |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
En IDN-kampanj blir givetvis mindre kostsamt för företagen OM de själva registrerar sin IDN-domän, vilket jag antar att denna kampanj har för avsikt att göra. Om de istället utsätts för "IDN-kapning" som resulterar i att företaget vill ansöka om en ATF anlitar de väl vanligtvis en extern IM-jurist; därav borde detta ju vara "fördelaktigt" för juristerna men till nackdel för företagen. Menade därför att en ökning av "IDN-kapningar" skulle resultera i en ökning av ATF-er som i sin tur resulterar i att fler jurister blir anlitade för att ta hand om dessa -> Mer cash till dom, mindre till företagarna. Detta är väl något man får hoppas inte inträffar och att kampanjen istället bidrar till att företagen själva registrerar sin IDN. Klart målet är så få ATF'er som möjligt, men ville bara flagga för potentiella faror med att kampanja just för IDN, men det lär ni nog ha diskuterat. Hoppas denna kampanj och dess marknadsföring når små-/mellanföretagare och inte IDN-kapare, fast det är ju såklart upp till registrarerna... Senast redigerad av kippex den 2011-03-15 klockan 17:24 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|