FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hejsan.
Har en fråga, jag har börjat kolla efter en speciell nisch i Google Keywords tool som ger många sökningar på exakt och inte är så konkurrenssatt, dock så ger den 0,50 kr i CPC. Menar dom då att, oavsett vad för annonser som dyker upp på sidan, så kommer de ge 0,50 kr/klick typ? (Genom AdSense då) Eftersom om jag fattat det rätt, så slumpar AdSense upp olika reklamer beroende på innehållet (eller något i den stilen). Så min fråga är: Är det 0,50 kr för varje klick som man får på en reklam/annons på sidan genom AdSense? Och kan man inte få högre? Jag har flera "nät kompisar" som har liknande CPC och fått över 10 kr/klick men när jag frågar dom säger dom : Jag vet inte. Så jag tänkte fråga med er eftersom jag antar att många här kör med AdSense. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är en ungefärlig siffra. På vissa av mina sajter ändras värdet konstant. Står det att du får 50 öre per klick så lär du få mycket mindre än det men även mycket mer ibland. Beror helt på annonsörerna
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Alltså att olika annonser som dyker upp på en sida, kan ge flera kr i klick, och således har inte CPC funktionen på google keywoords tool någon som helst "sanning", om du förstår mig. Här är ett exempel: Jag söker på Bmw motorcyklar på google keywoords tool för att se lite statisik, och för att kolla dennes CPC. 0,50 kr står det. Slänger upp en hemsida om bmw motorcyklar, kör in AdSense annonser om vilka andra annonser som helst, och vips, så kan jag t.ex få 8 kr för ett enda klick. Alltså kan jag få mer än vad som står på CPC. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jo, jag antar det. Allt beror på hur mycket annonsörerna är villiga att betala per klick.
Står det att den genomsnittliga CPC:en ligger på 50 öre och en annonsör kliver in och är villig att betala 5 kr/klick så stiger följaktligen din CPC dit ![]() Beror helt på annonsörerna, oavsett vad som står. Kör hårt, Yasa! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Tack för den utförligare förklaringen, Nabil! ![]() Ska bli. |
||