Tack för bra svar, men...
Vi använder oss av land och språk. I t ex Schweiz så talas tyska (landskod = CH, språkkod = DE), franska (landskod = CH, språkkod = FR) och italienska (landskod = CH, språkkod = IT).
Man kan således surfa in på /ch/de/, /ch/fr/ och /ch/it/. I Sverige har jag idag /se/sv/ och /se/en/ (engelska).
Vår sajt har olika content (annonser) beroende på vilket land man är i så att enbart ta hänsyn till språk räcker inte.
Citat:
Ursprungligen postat av najk
1) webbläsarens språk är väl att föredra då även utlandssvenskar möts av en svensk sida, eller liknande.
|
Om han/hon har sin browser i svenska ja. Annars inte. Hur vanligt är det då undrar man att man ändrar språket i browsern till sitt modersmål?
Citat:
Ursprungligen postat av najk
2) bengali? nej, men engelska är väl att föredra om majoriteten av användarna sidan vänder sig till är engelsktalande.
|
Jag saknar land i detta svar

Du surfar in från Bengali men vår sajt finns inte i Bengali, vad gör jag då? Vilket land laddas för användaren?
Citat:
Ursprungligen postat av najk
3) om du fallbackar till engelska se till att det finns länkar till alla andra språk så google kan indexera dom också.
Skulle nog rekommendera att göra alla språk i separata undermappar typ /sv/ /en/ /de/ osv. och att besöker man / så slussas man till sitt språks undersida
|
Jag har nog varit otydlig i min formulering för vi måste ha med land i spelet