FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hallå boys!
Skulle behöva lite snabb hjälp av någon som är mer hajj på php än vad jag är. Idag får jag ändra i koden manuellt för att ändra datum. Jag skulle vilja att den hämtar datum 20 dagar fram i tiden automatiskt. Koden ser ut såhär: Kod:
function faktura() { $this->code = 'faktura'; $this->moduleinfo = array( 'name' => 'Oss tillhanda senast 2011-03-28', 'description' => 'Faktura fungerar endast på godkända kunder.', 'changelog' => array( //'200X-XX-XX' => '*/+/- Din changelog text.', '000' => 'xxx', ), 'author' => 'xxx', ); Jag vill alltså ändra från datum 2011-03-28 till något som sköter detta auto. All hjälp uppskattas! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Något liknande detta borde göra susen, skrivet ur minnet dock.
PHP-kod:
Edit: Ger dig dagens datum + 20 dagar. Var det vad du ville ha? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
$today = mktime(0, 0, 0, date('m'), date('d'), date('Y'));
$om_tjugo_dagar = date("Y-m-d", $today + (86400 * 20); |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej.
Först och främst så tackar jag för snabbt svar. Det är precis så jag vill ha. Problemet är att jag inte vet hur jag ska få in det i koden. Helst så vill jag inte skriva ut hela koden då utvecklaren är svensk och hans namn etc etc står i koden. (dock open source iofs). Är det ok att "hänga" ut då? EDIT: Någon vänlig själ kanske tom kan hjälpa mig via pm? ![]() EDIT 2: Jag löste problemet. Kanske inte den snyggaste koden, men det fungerar som jag vill! Tackar åter igen för era snabba svar!! ![]() Senast redigerad av xciso den 2011-03-08 klockan 20:39 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet inte hur du löste detta men om du lagrar önskad datum i en variabel, säg $datum, då kan du skriva:
'name' => "Oss tillhanda senast $datum" |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|