FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Som rubriken lyder undrar jag vad för slags webbsida (vanlig html/wp/joomla osv) ni använder er av gällande affiliates?
För mina vanliga webbsidor använder jag Joomla, men känns lite overkill för en affiliate sida. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Alltid Wordpress! Men vanlig HTML funkar bra annars
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag kör också alltid Wordpress. Funkar i princip mycket bra, lätt att anpassa osv.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Brukar också använda Wordpress oftast.
Annars är det diverse gratis forum-script och custom PHP-scripts. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det beror nog på din vana skulle jag tro. Personligen tycker jag det är smidigare att sitta med en statisk HTML-sida i många lägen. Känns HTML-kodandet jobbigt så kör på Wordpress/Joomla om det känns bekvämare.
Jag vet inte hur smidig man kan bli med WP när det gäller trackerkoder. Jag kör med ASP-includes av separata filer för varje produktannons eller annonsprogram. På så sätt behöver jag bara uppdatera trackerkoden på ett enda ställe. På många sidor är det den enda ASP-kod jag kör och det är lika smidigt med PHP. Senast redigerad av kw_wasabi den 2011-03-08 klockan 14:47 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag använder också alltid WordPress.
Det finns många bra plug-ins för att hantera annonskoder där du bara behöver uppdatera på ett ställe. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
T.ex om du har en annons och ska köra den på en widgets och vill byta ut den, då ändrar du bara widgeten och inte i massa koder, vill du ha t.ex en banner i footern så lägger du bara till det i footer.php i Wordpress t.ex, och då visas den på alla sidor - vilket kan vara jobbigt om du kör renodlad HTML där allt måste göras manuellt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ett lagom mitten alternativ tycker jag är ett mini-CMS som GetSimple eller wordpress klonen flatpress som inte använder någon databas.
För eller senare blir det alltid lite merarbete med en databas. Om in förr så när man vill flytta sidan till en annan server eller annat web-hotell. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kör ett egenutevcklat annonsssytem, PHP, mysql. Känns bäst för mig då jag själv kan räkna på lite vad jag vill och stämma av det med dem summor som affiliate siterna säger.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|