Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Visma Enskild... fundering

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-06, 10:49 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Rawal Visa inlägg
Jag använder mig utav Visma Enskild Firma och har inte förens i början på detta år behövt använda momssatserna 6% samt 12%. Nu använder jag alla som vi kan använda i Sverige.

Min fråga är:

Vid ett inköp till firman på t ex. varor som ska säljas vidare, som har olika momssatser. Räcker det att skriva in "Belopp inkl. moms" samt "Varav moms" eller måste man välja ""Egen fördelning" och ange det totala beloppet av varje momssats?
När man säljer så måste de olika momssatserna in på olika bokföringskonton så du måste specificera för varje produkt/tjänst hur mycket moms du tagit debiterat för. Annars kan inte momsrapporten skrivas ut korrekt.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017