FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Måste wildcard vara något "smutsigt" då? Måste ju inte fylla sidan med reklam...
Fast antar det finns andra anledningar som servrar m.m. varför .SE inte "wildcardar" en sida där det bara står nåt i stil med: Domänen är ledig .SE Kanske är fler än jag som tycker det är jobbigt att man får samma "Servern kan inte hittas" om domänen är oreggad som om den är oanvänd? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har faktiskt varit inne på ditt spår under många år, men jag kan säga att det finns fler än två läger i den frågan i det svenska "internet communityt".
Av samma anledning anser jag även att "parkeringsprograms-parkerade domäner" signalerar betydligt tydligare för en felskrivande besökare att han skrivit fel, än att besökaren möter en 404, som snarare ger intrycket av att tjänsten är ur nere/DDOSad eller bara ur bruk. Men för den sakens skull förespråkar jag inte typoregistreringar eller kränkningar/snyltande av andras kännetecken. Men de flesta parkeringsprogram erbjuder idag möjlighet att relatera domänen till kategori och även nyckelord och att annonser genereras utifrån de valen... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|