FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Sidan ej till salu längre.
Senast redigerad av rollex den 2011-06-06 klockan 01:43 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Att bara länka är inte riktigt helt lagligt, uppsåtet att sprida piratkopierat material finns fortfarande.
Samma som TPB vart dömnda för i både tings och hovrätten. Fin sida var det iaf ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jodå, det är lagligt, så länge inte USA blandar sig in i bilden
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Anledningen att jag tog det publikt är för jag anser det är värt att veta hur det faktiskt står till.
Det finns inga testade mål i annat fall än TPB (tror jag?), och dom hostade ju som sagt filerna. Men det var endå uppsåtet dom vart dömda för. Så skulle din sajt prövas i rätten skulle det troligtvis gå samma väg. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Folk som är intressrade av att köpa vet redan hur det ligger till, därför ingen mening med att ta det publik. Och nej, det finns inga andra mål, inte i Sverige, inte i resten av världen heller för den delen.
Skulle min site prövas i rätten, vilket den inte skulle, så skulle jag garanterat gå frikänd, då ägaren av sidan inte kan hållas skyldig till vad som publiceras, då det i Sverige råder yttrandefrihet, och jag har inga upphovsrättskyddade filer på siten. Och det finns ej heller några bevis på att det är just jag som länkar till dessa torrents. Vilket det inte är, utan mina användare gör allting. Så, kan någon admin vara vänlig att rensa denna tråden på OT svar så vore jag tacksam. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du har fel angående ansvar, och antagligen enligt rätten i framtiden med.
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19980112.HTM "5 § Om en användare sänder in ett meddelande till en elektronisk anslagstavla ska den som tillhandahåller tjänsten ta bort meddelandet från tjänsten eller på annat sätt förhindra vidare spridning av meddelandet, om ... 2. det är uppenbart att användaren har gjort intrång i upphovsrätt eller i rättighet som skyddas genom föreskrift i 5 kap. lagen (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk genom att sända in meddelandet." Rätt ska vara rätt, så kom inte och påstå annat. Det är väldigt on-topic då det berör sajten. EDIT: Väldigt relaterade trådar till lagligheten i detta projekt: http://www.wn.se/t1046748.html (Frågor om Fildelning) http://www.wn.se/t1045311.html (Rak på sak: Hur laglig är en "torrent search engine"?) Senast redigerad av Jine den 2011-03-02 klockan 03:11 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Där ser man, jag har visst inte läst på. Ber om ursäkt för detta.
Men juristerna jag har snackat med, som är insatta i ämnet, tror inte att det är någon fara på taket på minst ett par år. Men man vet aldrig. Tycker att det är brist på liknande information, och den info som finns motsäger sig självt hela tiden. Jag är iallafall inte det minsta rädd att få några som helst juridiska påföljder, och blir det så att jag får det, då kommer jag inte ge mig. Även om det är kört. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|