FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du kan läsa massor om ämnet i tryck och på nätet. Det har varit ett uttalat mål på senare tid att näringslivet ska vara mer involverat i svenskt bistånd. Inte minst USA har också varit väldigt duktiga på att utnyttja sitt bistånd till ren utpressning, exempelvis nu senast när det gällde emottagande av uigurer som släppts från Guantanamo.
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Genom handel med diktaturer kan man även åstadkomma förändring. Det som sker i arabvärlden just nu hade inte varit möjligt utan importerad teknologi. Kinas ledning är nog tämligen orolig för framtiden.
![]() |
![]() |
#63 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag brukar inte ge pengar men förra månaden så fick en uteliggare i trappuppgången bröd, juice och lite annat smått och gått som jag inte ville ha.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
läs här: http://www.dn.se/nyheter/sverige/rom...-trots-eu-lag- |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Låt FN och USA få ta överhuvudansvaret, men att Sverige skall ha egen myndighet för bistånd är onödigt och kostar massa skattepengar. Att Sverige sedan sänker pengar till FN är en annan sak.
Man klara inte av kvalité säkra att biståndet gå till behövande, då bör man inte heller sänka pengar. Katastrof bistånd är en sak, men hälla in pengar i diktaturer i Afrika och Latinamerika är värdelös form av bistånd, som inte fungera. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
|||
|
Det står inte att de är olagligt att tigga. Olika Myndigheterna gör olika bedömningar. Artikel berätta även om kritik emot polisen, för att de utvisade romerna godtyckligt och strider emot EU Rörelse frihet direktiv.
Det är inte olagligt att tigga, däremot får man enligt utlänningslagen utvisa folk som inte har uppehället klart, vilket knappast Romer har, deras syfte med att uppehålla sej i Sverige är att stjäla och tigga. Den där tanten Maria Leissne har en del trasiga sinnen, därav blir det knas. Citat:
Senast redigerad av klein den 2011-03-02 klockan 04:02 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
|||
|
Jag gav bort en flaska 80% Vodka till en "tiggare / missbrukare", när jag hade köpt lite billig sprit i Estland, han blev glad. Vill man kröka låt folk får göra, lever man på gatan så måste ändå glömma de helvete på jorden man har som öde, då kan lite sprit vara bra, sedan får godtemplare maffian säga vad man vill.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag tycker detta va den intressantaste off-topic diskussionen på länge.
Trots allt verkar det som de allra flesta på något sätt känner medlidande och vill hjälpa de som är i behov av det, och många här verkar på ett eller annat sätt ha hjälpt /hjälper de hemlösa stackarna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||