|
Medlem
|
|
Reg.datum: May 2005
|
|
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
Hej,
Tänkte bara dela med mig med lite info från oss som nätverk. Utan att gå in på specifika annonsörer så kan vi säga att just inom finanssektorn så sker flest avslut under dagtid. Detta beror inte på att annonsörerna inte godkänner ansökningar under denna tid eller att de har någon typ av trackingswitch som slår av under vissa perioder. Varför det är på detta sätt är ärligt talat svårt att resonera kring men såväl trafikmängd som avslut är högst under dagtid. Jag har kollat runt lite på dels lokala program som vi har så väl som på stora internationella annonsörer som vi har på andra marknader och det som trådskaparen nämner är ett ganska genomgående mönster. Det registreras givetvis sales under hela dygnet men det är väldigt mycket fler ansökningar på dagen kontra kvällen.
Den normala implementationen för ett finansprogram är att det finns tre typer av status på en ansökan. Dels de som godkänns direkt. dels de som avslås direkt och sen så finns det en mindre del som kräver manuell hantering. Dessa återrapporteras vanligtvis till nätverket som sedan manuellt hanterar dem.
Har ni några frågor eller är intresserade av våra finansprogram, tveka inte att kontakta oss. Det händer att vi har privata kampanjer för låneaktörer och dessa erbjudanden når inte alltid ut i gränssnittet. Har ni bra trafik för just finanserbjudanden så är mitt tips att ni kontaktar någon av våra Account Managers. Hoppas inte tipset anses fult men överlag, i alla nätverk, så kan man vinna mycket på att ha en nära kontakt med sin kontaktperson.
|