FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej, skulle behöva lite råd från er gamla rävar om en webbsajt som jag är spekulant på, sidan det gäller är Mac Talk .com.au , dvs det är ett forum om mac för den engelsspråkiga publiken, främst riktat på Australien och USA. Priset för sidan blir drygt 800" samt inkomster på ca 40-50" /mån i form av direktreklam, adsen. samt affiliate.
Vad ska man tänka på utöver det gamla "vanliga" så att säga!? Är väl ett ganska säkert kort då det är en äldre sida med ett stort medlemsantal och hög aktivitet. Tack på förhand för lite feedback! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du har ju pengarna tillbaka inom två år om allt stämmer och det inte går riktigt illa så det låter ju inte som någon dålig affär baserat på vad du skrivit.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för ditt svar Jonny, finns det någon risk med namnet? Mac, Rättslig tvist?
Hur mycket kan det vara avhängade på var man bor, dvs bör man kunna marknaden på, då man inte är boende där "down under"? I dagsläget så betalar man vissa "writers" för artiklar varje månad! Kan det vara problematiskt att ta över och detta rullande utan avbrott? Någon med erfarenhet av detta? Tacksam för alla råd man kan få. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Bara ett tips.. När det rör sig om priser i storleksordningen 800.000 USD (förutsätter att det är det du menar med 800") så bör man göra en ordentlig due diligence - dvs granska inkomster och arbetssätt genom full insyn.
Denna artikel kan vara relevant: http://techcrunch.com/2010/01/07/apple-domain-names/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Tack ska läsa artikeln. Har nu läst artikeln, det var intressant dock så känns det som att med detta de skriver "Apple argued that each of the domains was “confusingly similar” to Apple’s trademarks. Others, Apple claimed Bijan was using in “bad faith” as he was forwarding them to pages that featured products which compete with Apple’s own." Sidan ifråga, känns inte som om det skulle störa Apple med bad faith etc. Snarare en hyllning samt öka deras försäljning.. Senast redigerad av preppie den 2011-02-22 klockan 13:09 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hade det varit jag hade jag kontaktat Apple med min förfrågan och bett om tillstånd för att driva den på samma sätt som den drivs nu. Då får du ju passa dig för att göra stora förändringar eller saker som kan göra Apple sura, men du får ju svart på vitt att det är ok iaf.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Stora frågan är väll varför säljer han en sådan pass vinstdrivande sajt som är automatiserad?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Som jag har förstått det är det sajtägaren som lägger ner en del tid på att skriva artiklar och att producera podcasts själv. Brist på intresse och en schyst summa snabba pengar skulle således vara min gissning.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|