FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En komvuxutbildning är nog inte mycket att ha. Det finns motsvarande kurser på högskolenivå. Ungefär samma svårighetsgrad men mycket mer värt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
DU kan ju försöka samla på dig poäng och ansöka om en kandidatexamen när du har tillräckligt med relevanta poäng. Däremot tycker jag absolut inte att du ska gå en komvuxutbildning.
Att vara självlärd är väldigt bra, absolut. Men det jag menar är att det inte ska vara som ett substitut till en utbildning. Jag menar kan man bli självlärd inom ett område är det ju super, man kan ju plugga ett annat område då? Man måste skilja på hobby och verklighet. Min syster är väldigt självlärd inom musikbranschen och ville studera det, jag förklarade dock för henne att det är säkrare och bättre om hon har musiken som en hobby och studerar någonting som faktiskt kommer gynna henne. Att bli en musikartist är lite för "longshot"... Hon kan ju ändå hålla på med musiken, vid sidan om studier och jobb. ![]() Men en fullvuxen människa som sitter hemma och kallar sig självlärd är ingen ambitiös människa, och kommer inte heller komma speciellt långt i framtiden. Det är dock en sak om personen jobbar någonstans och lär sig saker och ting själv vid sidan om ett jobb. Det tycker jag är mer acceptabelt! Lycka till Andreas! Senast redigerad av Lancelot den 2011-02-15 klockan 19:44 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|