FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Satte nyligen upp en ny domän med e-postkonton. Varken domänen eller e-postadressen har någon tidigare historik. Domännamnet är absolut inget konstigt och likaså e-postadress namnet. När jag prövade maila en hotmail och gmal adress, så hamnade e-posten jag skicka som skräppost. Går det påverka detta så att e-posten inte hamnar som skräppost? MVH Patrik Hansen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har du testat dina adresser på http://www.validmail.org/ ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har också haft problem med detta och det du behöver är SPF-records. Googla detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Inte bara SPF, annat med att tänka på. Mailservern skall svara att den heter så som du har i ditt MX record. Dessutom ska den ha motsvarande PTR på sitt ip.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Som crazzy säger (inte helt säker att han snackar om samma dock) så måste du ha rDNS så att mottagande server kan resolva ditt IP till ett hostname.
Note: jag är rätt kass på sånt här, men det problemet har jag råkat ut för några ggr iaf ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
MXToolbox.com är ett bra verktyg för att kontrollera både
spam-listor och Reverse DNS. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bumpar denna tråd, vissa mail jag skickar hamnar i mottagarens skräppost. Vad kan man göra för att undvika detta?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du kan titta i huvudet på exempelvis Gmail som brukar avsölja lite "Visa orginal".
Kolla annars med spamprogrammet spamassassin och se vad som kan vara vajsing |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|