Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Få som använder Java?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-01, 08:01 #21
iamandreass avatar
iamandreas iamandreas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 45
iamandreas iamandreas är inte uppkopplad
Nykomling
iamandreass avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 45
Citat:
Ursprungligen postat av Luncode Visa inlägg
Den där statistiken går ju knappt använda som referens till någonting . Det är väl självklart att Java är mer populärt än PHP om man inte gör en avgränsning till implementationer i webbplatser, som PHP är gjort för. Jag förstår inte heller hur de har lyckats göra sina mätningar så att Javascript rasar neråt. Javascript har ju fullständigt exploderat de senaste åren i och med bortrensningen av Flash och implementationer som den i MongoDB.
Nej, enbart denna statistik går inte att luta sig mot men flera andra källor visar ungefär samma siffror (prova att Google fram det själv)

Som sagt tidigare så blir det kul och intressant att vara en av de som jobbar med Java för webb här inne på WN. Jag tror vi kommer ha en del nytta av varandra även om det är mest PHP här inne.
iamandreas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-01, 22:29 #22
dAEks avatar
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 678
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
dAEks avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 678
Citat:
Ursprungligen postat av iamandreas Visa inlägg
Njae, ta en titt på t ex TIOBE Programming Community Index for January 2011.

C och C++ är om inte "ännu mera krångligt" än Java men ändå ledande över PHP.
Jag tänkte mer på just webbutveckling. Det här är ju trots allt ett forum inriktat på det området och här finns det inte en chans att C++ är populärare än PHP, .NET eller Java. Vi är wannabe-programmerare hela bunten.
dAEk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-02, 17:13 #23
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Det heter "script-kiddies"

PHP är inte objektorienterat på riktigt vilket är en nackdel när projekteten växer. Det stora problemet med java är att det inte går att lägga till stöd lika enkelt i IIS, Apache etc som man kan göra med PHP.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-02, 18:07 #24
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Det heter "script-kiddies"

PHP är inte objektorienterat på riktigt vilket är en nackdel när projekteten växer. Det stora problemet med java är att det inte går att lägga till stöd lika enkelt i IIS, Apache etc som man kan göra med PHP.
Vad är det då som gör att ett språk är "objektorienterat på riktigt"? Stödjer ett språk de grundläggande koncepten inom programmeringsparadigmen skulle jag väl vilja påstå att språket är objektorienterat på riktigt. Är det några sådana minsta gemensamma nämnare du saknar i språket som du kräver för att du ska vilja kalla det objektorienterat?

Frånvaron av riktiga threads (det går givetvis att skapa pseudo-trådning) skulle jag vilja påstå är den absolut största bristen för php jämfört med java annars.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
java, webb


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017