Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Rekommenderar ni City Network?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-11, 21:18 #1
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2010
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2010
City kan ju förbättra sina uppsägningsförfaranden.
Sade upp mitt gamla konto där till förmån för nya.
Att behöva faxa in en blankett är inte bra kundservice. Att sedan inte säga ett knyst om det är inte heller så bra.
Fick skicka ett epostmeddelande för att få uppsägelsen bekräftad.
Jag får hoppas nya City är bättre på den delen. Kontrollpanelen känns iaf snabbare än Bineros. Plus också att man kan ansluta externt till databaserna till skillnad från Binero.
JensS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-11, 21:44 #2
AndersNs avatar
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
AndersNs avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
City kan ju förbättra sina uppsägningsförfaranden.
Sade upp mitt gamla konto där till förmån för nya.
Att behöva faxa in en blankett är inte bra kundservice. Att sedan inte säga ett knyst om det är inte heller så bra.
Fick skicka ett epostmeddelande för att få uppsägelsen bekräftad.
Jag får hoppas nya City är bättre på den delen. Kontrollpanelen känns iaf snabbare än Bineros. Plus också att man kan ansluta externt till databaserna till skillnad från Binero.
Det går faktiskt att ansluta till Bineros databaser externt med, iaf i 1.0 om man ställer in IP/host i kontrollpanelen.

Däremot håller jag med om att CN kp fungerar ljusår bättre än Bineros.
Även jag har efterlyst cronjob, men det har jag o Johan redan tagit via PM, men hoppas som sagt att mer efterfrågan kan göra så en förändring sker.
AndersN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-11, 21:51 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av AndersN Visa inlägg
Det går faktiskt att ansluta till Bineros databaser externt med, iaf i 1.0 om man ställer in IP/host i kontrollpanelen.

Däremot håller jag med om att CN kp fungerar ljusår bättre än Bineros.
Även jag har efterlyst cronjob, men det har jag o Johan redan tagit via PM, men hoppas som sagt att mer efterfrågan kan göra så en förändring sker.
Håller absolut med, det är svårt att köra något seriöst utan att ha tillgång till schemaläggning. De flesta erbjuder som sagt var detta idag så förstår inte riktigt varför CN valt en annan väg. Uppenbarligen beror det på kunskapsbrist då det går att göra tillräckligt säkert.
Oläst 2011-01-12, 10:56 #4
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Mycket flitig postare

Tack för bra feedback. Vi har möte i eftermiddag om detta igen. Man kan aldrig vara helt säker men som ni säger - kan det minimeras till bästa grad så har jag bra argument. :-) Återkommer med svar här killar efter diskussion.

tartareandesire - jag har svårt att se att det är okunskap med tanke på de tekniker som jobbar här. Däremot är det alltid en balansgång och vi har varit lite väl "öppna" förut och velat låta kunder kanske göra för mycket - och ribban är satt lite lägre i våra nya system just för att framåt kunna säkra upp saker bättre. Helt säkert är inget. Att slå på det är en beräknad risk. :-)

JensS - kan bara hålla med. Den processen bör kunna göras smidigare - även om det finns krav på signatur mm. Tanken är att kunna göra det i ett par steg från KPn - men vi är en bit kvar.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-12, 11:02 #5
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
tartareandesire - jag har svårt att se att det är okunskap med tanke på de tekniker som jobbar här. Däremot är det alltid en balansgång och vi har varit lite väl "öppna" förut och velat låta kunder kanske göra för mycket - och ribban är satt lite lägre i våra nya system just för att framåt kunna säkra upp saker bättre. Helt säkert är inget. Att slå på det är en beräknad risk. :-)
Att driva webbhotell är ju i sig en risk Det går i princip aldrig att göra allt 110% säkert. När "alla andra" erbjuder det så har ni emellertid inget att förlora på det, tvärtom förlorar ni på att inte erbjuda det.

Erik, funkar schemaläggning i nya kontrollpanelen hos Binero nu? Tidigare var man tvungen att kontakta supporten medan jag har kvar funktionen i min gamla kontrollpanel...
Oläst 2011-01-12, 21:18 #6
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2010
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg

JensS - kan bara hålla med. Den processen bör kunna göras smidigare - även om det finns krav på signatur mm. Tanken är att kunna göra det i ett par steg från KPn - men vi är en bit kvar.
Kan ni inte implementera e-legitimation? Vet inte vad det kostar och sådär, men det löser ju signaturdelarna..
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-12, 11:31 #7
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

tartareandesire - Absolut! Jag håller med helt så ni vet vilken sida jag står på i denna konversation. :-) Det finns lägen då möjligheten och värdet överstiger risken. I mina ögon är det så här - men där det tidigare har skiljt sig lite från säkerhetsansvariga. :-) Det är å andra sidan inte jag som står där med ansvaret när en kund ringer in och någon utnyttjat en svaghet...

We will see...
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-12, 14:43 #8
Kimppas avatar
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2010
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Kimppas avatar

Reg.datum: Jul 2010
Som det verkar ju nu så skulle jag verkligen INTE rekommendera City Network.

En av mina domäner ligger nere, kommer inte åt sidan alls, går inte ens att pinga domänen och får ett svar från supporten efter nästan ett dygn och då undrar dom om jag "Har en index-fil på min server"?! (Sidan ligger fortfarande nere, tidszon.se om någon från City Network skulle läsa detta och kanske få ordning på det...)

Sen fick jag också, nu mitt under allt strul, ett mail om att jag inte betalt en faktura som är betald. Det var då deras bekräftelsesystem för att beställa nya domäner strulade. Fick ingen bekräftelse på det andra domännamnet jag beställde heller.

Känns bara väldigt frusterande att allt går så jäkla sakta och att jag förlorar massa rankning hos Google för att min domän inte är accessible...

EDIT: 2 minuter efter detta inlägg kom fakturan som jag trott på den andra domänen också som är betald igår! fyfan..
Kimppa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-12, 15:40 #9
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kimppa Visa inlägg
EDIT: 2 minuter efter detta inlägg kom fakturan som jag trott på den andra domänen också som är betald igår! fyfan..
Vet inte om jag förstod rätt, men om du betalade fakturan igår via bank är det ju inte konstigt att den inte är registrerad som betald i deras system ännu. Tar väl minst 1-2 dagar innan det kommer fram.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-12, 16:01 #10
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2007
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
BarateaUs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Kimppa Visa inlägg
Som det verkar ju nu så skulle jag verkligen INTE rekommendera City Network.

En av mina domäner ligger nere, kommer inte åt sidan alls, går inte ens att pinga domänen och får ett svar från supporten efter nästan ett dygn och då undrar dom om jag "Har en index-fil på min server"?! (Sidan ligger fortfarande nere, tidszon.se om någon från City Network skulle läsa detta och kanske få ordning på det...)

Sen fick jag också, nu mitt under allt strul, ett mail om att jag inte betalt en faktura som är betald. Det var då deras bekräftelsesystem för att beställa nya domäner strulade. Fick ingen bekräftelse på det andra domännamnet jag beställde heller.

Känns bara väldigt frusterande att allt går så jäkla sakta och att jag förlorar massa rankning hos Google för att min domän inte är accessible...

Tidszon funkar bra nu.
Haf haft en del dippar också, och mötts av "oops fel" sida. De har tydligen lite problem och de har skapat case hos leverantören som skall patcha eller nått.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017