FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
City kan ju förbättra sina uppsägningsförfaranden.
Sade upp mitt gamla konto där till förmån för nya. Att behöva faxa in en blankett är inte bra kundservice. Att sedan inte säga ett knyst om det är inte heller så bra. Fick skicka ett epostmeddelande för att få uppsägelsen bekräftad. Jag får hoppas nya City är bättre på den delen. Kontrollpanelen känns iaf snabbare än Bineros. Plus också att man kan ansluta externt till databaserna till skillnad från Binero. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Däremot håller jag med om att CN kp fungerar ljusår bättre än Bineros. Även jag har efterlyst cronjob, men det har jag o Johan redan tagit via PM, men hoppas som sagt att mer efterfrågan kan göra så en förändring sker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för bra feedback. Vi har möte i eftermiddag om detta igen. Man kan aldrig vara helt säker men som ni säger - kan det minimeras till bästa grad så har jag bra argument. :-) Återkommer med svar här killar efter diskussion.
tartareandesire - jag har svårt att se att det är okunskap med tanke på de tekniker som jobbar här. Däremot är det alltid en balansgång och vi har varit lite väl "öppna" förut och velat låta kunder kanske göra för mycket - och ribban är satt lite lägre i våra nya system just för att framåt kunna säkra upp saker bättre. Helt säkert är inget. Att slå på det är en beräknad risk. :-) JensS - kan bara hålla med. Den processen bör kunna göras smidigare - även om det finns krav på signatur mm. Tanken är att kunna göra det i ett par steg från KPn - men vi är en bit kvar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Erik, funkar schemaläggning i nya kontrollpanelen hos Binero nu? Tidigare var man tvungen att kontakta supporten medan jag har kvar funktionen i min gamla kontrollpanel...
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
tartareandesire - Absolut! Jag håller med helt så ni vet vilken sida jag står på i denna konversation. :-) Det finns lägen då möjligheten och värdet överstiger risken. I mina ögon är det så här - men där det tidigare har skiljt sig lite från säkerhetsansvariga. :-) Det är å andra sidan inte jag som står där med ansvaret när en kund ringer in och någon utnyttjat en svaghet...
We will see... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Som det verkar ju nu så skulle jag verkligen INTE rekommendera City Network.
En av mina domäner ligger nere, kommer inte åt sidan alls, går inte ens att pinga domänen och får ett svar från supporten efter nästan ett dygn och då undrar dom om jag "Har en index-fil på min server"?! (Sidan ligger fortfarande nere, tidszon.se om någon från City Network skulle läsa detta och kanske få ordning på det...) Sen fick jag också, nu mitt under allt strul, ett mail om att jag inte betalt en faktura som är betald. Det var då deras bekräftelsesystem för att beställa nya domäner strulade. Fick ingen bekräftelse på det andra domännamnet jag beställde heller. Känns bara väldigt frusterande att allt går så jäkla sakta och att jag förlorar massa rankning hos Google för att min domän inte är accessible... EDIT: 2 minuter efter detta inlägg kom fakturan som jag trott på den andra domänen också som är betald igår! fyfan.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vet inte om jag förstod rätt, men om du betalade fakturan igår via bank är det ju inte konstigt att den inte är registrerad som betald i deras system ännu. Tar väl minst 1-2 dagar innan det kommer fram.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Haf haft en del dippar också, och mötts av "oops fel" sida. De har tydligen lite problem och de har skapat case hos leverantören som skall patcha eller nått. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|