FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vill belöna dig för ditt initativ först och främst, kul att det finns sånna som dig!
![]() Jag är inte så insatt i detta, men kan man inte köra sånt här privat också? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du åker dit blir det billig reklam för dig. Tuta och kör! Härligt initiativ!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Under flera år anordnade en förening bland annat alternativ julafton för de som behövde. Det var inga problem att få företag att skänka varken pengar eller grejor som mat, julgran, tallrikar osv.
Det lämnades inga direkta kvitton eller andra bevis för att företagen faktiskt hade skänkt någonting. Nu är det ju ingen garanti för att det egentligen gick rätt till, men jag har svårt att tänka mig att någon skulle vilja sätta dit dig om du ställer upp på ett sånthär sätt. Som några sagt ovan, om du skulle åka dit så kommer det inte att kosta dig så hemskt mycket, och om inte annat vara värt det i hjärtat och kanske i form av PR. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Om skv sätter sig emot så tycker jag de skall flamas i pressen, bara 20 tal webbnördar med bloggar kan ställa till ett och annat. Att ge bort lite julmys till bättre behövande skall inte kosta något extra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Andreas,
Jag har bra kontakter på Choklad.. Om du inte har kontakter redan. PM:a om du är intresserad. Jag vill gärna hjälpa till med en sådan grej. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Jaha..så tänkte inte jag, men där ser man. Hoppas dock många läser detta och kan iaf ta lite inspiration från dig. Har man pengar över så tycker jag dom flesta borde kunna göra en sådan grej. Nu satar jag ju med på att bli lite "halvrik" och kunna ge pengar till folk som behöver (precis som du nu gör) fast på andra sätt osv, fast det är väll en annan 5:a ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.foretagande.se/component/.../topic,8242.0/ Faller inte hela deras idé då? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
jag har köpt en del saker till årskurs 0-3 och fritids här i byn jag bor.
Men har inte lagt ner så mycket tid på att hitta en lösning att göra det från företaget. Så jag har betalt med "mina" pengar istället. Jag har ju inte krävt någon motprestation. Nu senast köpte jag skjärtlappar från lekmer. handlade inte om stora pengar men barnen hade för få skjärtlappar. Nu så har de så den lilla backen de har (en liten föredetta jordhög. väldigt liten) har inte plats för fler barn. Skitglada är dem. Nu råkar ju min son gå där och det var han som sa att de hade för lite skjärtlappar så han ville ta med sig egen snöleksak. Bra initiativ du tar, hoppas det löser sig. Gåvor i denna andemening skulle vart bra att kunna ge bort utan att behöva gå via andra organisationer. Extra kul är det om du får se frukten av dina gåvor även om de inte vet att det är du som ger. Frälsningsarmen lokalt gör liknande varje jul. Ger ett presentkort på ica eller en korg med mat och godis till personer som socialen anser kan behöve ett litet tillskott. lycka till ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|