FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Du verkar glömma bort att terrordåden främst drabbat muslimer? Tror vi (lyckligtvis) är lite för sekulariserade i världen rent generellt för att någon form av religionskrig skulle kunna äga rum.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nu pratar du ju om inhemsk terrorism. Internationell terrorism drabbar främst västerlänningar utförda av islamister.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-12 klockan 20:45 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
De jag hade i åtanke gällande min fundering är de som riktar sig mot den sk. västvärlden och de min vän drabbar inte muslimer i första hand.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Känns rätt löjligt att dra alla muslimer över en kam, jag är själv ateist men accepterar att folk är kristna och muslimer o.s.v. Sen att det finns idioter som krigar och självmordsbombar i sin religions namn är för mig bara förvirrade idioter som tolkar sin religion på fel sätt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur många muslimer har dött av internationell terrorism och hur många icke-muslimer har dött? Finns det siffror på det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad räknar du som internationell terrorism?
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nej nu gick jag efter din (korrekt) tolkning
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det går givetvis aldrig att få några exakta siffror eftersom alla självmordsbombare inte identifierats samtidigt som det säkerligen är grupper som tar på sig självmordsbombningar utan att de varit inblandade etc.
I mina ögon är internationell terrorism sådana dåd som utförts i andra länder utav eller på uppdrag av organisationer som är utspridda på flera länder. Al-Qaida räknar nog i princip alla som ett internationellt terroristnätverk och att de har haft ihjäl mångdubbelt fler muslimer än västerlänningar är väl ingen nyhet för någon?
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-12 klockan 20:58 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|