Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kreditkoll företag med API

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-11, 12:50 #1
Henkutt Henkutt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
Henkutt Henkutt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Hur resonerar du nu? Det är ju 100 ggr mer komplicerat att bygga en kreditprofil för ett företag än det är för en privatperson. Det alla företag sysslar med är ju KREDIT-UPPLYSNINGAR. Dvs. hur dom bedömer möjligheten för DIG att ge ett annat företag KREDIT.

Om du bara vill ha koll på om företaget har betalningsanmärkningar så kan du ju ringa kronofogden, men då får du tänka på att stora företag som Volvo etc. faktiskt har betalningssanmärkningar pga. att någon skitleverantör valt att driva ett ärende vidare då man kan vara oense om ditten och datten - företaget kan ju ha AAA+ rating iaf.
Jo fast jag är inte ute efter någon kreditprofil. Jag vill ställa frågan "har den här kunden skuldsaldo hos KFM" och få "Ja/Nej" som svar. Det problem du nämner om större företag, är jag väl medveten om och samma sak gäller stat, kommun och landsting.

Självklart kan jag teoretiskt ringa KFM men min tanke är att göra en busenkel process.

Vidare gällande den input att jag missuppfattat allt, så menar jag såklart att de vänder sig till ehandlare som säger produkter mot konsument och inte mot företag. Vi säljer till största del (säkert 95%) till företag. De företag som vi vill undersöka är de som vi inte hört talas om eller som vi saknar info om på annat sätt.
Henkutt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017