FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag funderar på att lägga in Klarna faktura och Klarna mobil som betaltjänst på N.nu. Just nu använder jag endast Payson.
Klarna påstår "Ingen betalningstjänst är enklare att integrera." Jag är ny på PHP men kan ändå en del. Att lägga in Paysons agentintegration gick bra och jag klarade det själv utan frågor. När jag tittar på guiden för Klarna: http://integration.klarna.com/ och de PHP-filer jag har laddat ner så förstår jag inte hur jag ska göra. PHP-filerna har endast en massa funktioner och klasser. Är det för att jag inte har jobbat med ett API innan är är det svårt för mig med Klarna? Jag hade gärna velat se en steg för steg guide för PHP. Jag kan till exempel inte hitta kodexempel för HTML för formuläret. Är det någon här som har gjort detta i PHP tidigare? Kan man få en kopia eller köpa en lösning i PHP? Eller pris att anlita dig? Något jag tycker är dumt är att de använder ISO-8859-1 medan jag använder UTF-8 överallt. Så jag måste typ koda om innan jag skickar data och sedan koda om igen när jag tar emot data. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej Jim.
Detta är tyvärr inte svar på din fråga, jag har förvisso arbetat mot Klarna tidigare, men det var alldeles för länge sedan. Jag rekomenderar dig att kika på följande företag: http://fortusfinance.com/default.aspx?c=7&p=65 De är ett Göteborgsföretag som sysslar med exakt samma sak som Klarna gör, bara att de har mycket bättre prisbild och ger mycket bättre support. De har färdiga lib för PHP. Lycka till! Mvh Robert |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Robert, vad jag kan se erbjuder de inte mobilbetalning?
Det är alltså främst Klarna mobil som är jag är intresserad av. Användaren ska skriva sitt mobilnummer, klicka på en knapp, få en kod i ett sms, knappa in koden på sajten och användaren får den digitala produkten och faktura från Klarna. Det verkar inte så svårt men när jag tittat på integrationsguiden så verkar det mycket svårare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag fick ett mail av Klarna pga denna tråden med en del hjälp och jag insåg att jag hade missat mappen examples och de 35 filerna som fanns där. Inte undra på att jag inte kunde klura ut det.
![]() Pluspoäng för Klarna för bra support. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Toppen. Lycka till med kodandet. =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Byggde nyligen en Klarna modul för WordPress e-Commerce till en kund (veckan innan WPEC släppte en egen). Så om du behöver konsultation så är det bara att hojta till. Klarna är otroligt smidigt att jobba med och de har fantastisk support
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack.
Sitter just nu med något annat stort. Jag hinner inte börja med detta förrän om några dagar eller nästa vecka. Tror att jag klarar det själv i och med att jag hittade filerna annars så återkommer jag. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|