FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Choose a website är ren lathet från min sida, detta kan absolut finslipas. Förklaringar för Einards status känns väl ibland lite överflöda, men vissa saker kan vara oklara. Såsom E.S.P, Filter, Encryption m.fl. Ska lägga till det på "to do list". Kan också ta bort bindestrecket på texten "SQL-injection" bland graferna. ![]() Det är alldeles korrekt att jag tar URLen och kör genom ett antal regexar, har dock även en del andra äss i rockärmen för att förfina metoderna att urskilja skadliga URLer från "ok" URLer. Exakt vad det är vill jag inte gå in på. Men, angående POST. I alphan utav Einards så fanns det faktiskt en funktion där man kunde kontrollera sin POST-data, så den funktionen fanns/finns på det gamla systemet. Felet låg dock i följande: 1.) Folk känner sig lite nojiga ifall dom skickar ut känsliga värden från deras forms till einards, d.v.s folk kanske inte vill skicka ut lösenord, kunduppgifter etc till oss. Sen det största problemet var att kontrollera POST-datan, tänk dig bara denna forumspost. Ifall allt detta skulle kontrolleras så blir det massiva strängar att skicka som parametrar till Einards, detta klarade inte Einards av och det blev en jävla massa errors hit och dit. Går ju dock att lösa på vissa sätt, exempelvis en funktion där man kan kontrollera input-forms som har en maxlimit mindre än 50 tecken eller dylikt. Fast som sagt, privacyn är också lite nojig. Tack för tipset angående referersträngen! Riktigt bra idé, ska försöka implementera detta. Och slutligen, tack för den underbara feedbacken. Och det du skrev värmer verkligen i mitt hjärta. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|