FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
jahaa: Och jag som förespråkar ett förbud i skolan (lektioner) och som har ett helt annat argument än vad du anger, hur kommenterar du det?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är ett så extremt litet problem så därför är det väldigt märkligt att folk reagerar på det viset som exempelvis du gör när det finns en lång rad betydligt viktigare saker att lägga energin på. Därför drar man mycket lätt slutsatsen att det handlar om obehag, rädsla, diskriminering och främlingsfientlighet.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
Snygg omskrivning av att kalla någon för trångsynt rasist för den delen. Du anser antagligen att du är tolerant, vidsynt och upplyst men uppvisar med såna här argument att det är släckt i biblioteket. Jag klär inte in åsikter i bomull som du ser. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Fokus i skolan är lärande, jag tror att en studieinriktad elev kan lära sig inne i en kartong om han/hon så vill. Att du fokuserar på "men hon kanske fuskar?!" är ju att lyfta upp de små bekymren. Om lärarna inte klarar av att känna igen sina elever så har vi ju uppenbart ett större problem. In fact, lärare borde testa sig själva att känna igen sina elever i maskering. Problemet är att när du vill få igenom förbud mot så små saker som niqab/burka, så har man gått ned på så låg förbudsnivå så att nästa förbud på den nivån blir mycket lättare att införa. Jag som inte bär niqab/burka vill inte påverkas av din förbudsiver, "in the long run". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Jag ser det som ett allvarligt problem om elever ska tillåtas vara maskerade på lektionerna. Då kan lärarna inte se vem det är och det är helt orimligt. Det är inte att begära för mycket att ingen ska få vara maskerad i klassrummet. Burka har väl inget med saken att göra då den inte maskerar ansiktet (om den inte bärs med slöja och blir en sorts niqab).
Problemet är inte skapat av det svenska samhället, problemet är skapat av de som kräver att samhället ska anpassa sig efter deras regler in absurdum. EDIT: Tog bort lite som var svar på något som antagligen inte var menat till mig. Senast redigerad av Westman den 2010-12-05 klockan 10:40 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
klein: Dina citat bör komma över ditt egna inlägg då vi läser uppifrån och ner. Just saying. </OT>
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Vilka är då fördelarna med en niqab sett ur kvinnans perspektiv? Det vore faktiskt intressant att höra. Och bortser man från "förtrycks-aspekten" kvarstår även frågan om det är ok att dölja sitt ansikte i en offentlig miljö i Sverige. Och är det ENBART en fråga om individens personliga frihet skulle ju folk även tillåtas gå omkring nakna och i naziuniform, vilket ju av naturliga skäl inte är tillåtet idag. Ok, nu drar jag det till sin spets och glider ifrån ämnet, men jag hoppas du förstår andemeningen.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-06 klockan 13:46 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||