FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej!
Jag använder mig av PDO + ett egenutvecklat ramverk för anslutning till mysql. Men när jag försöker använda DATE_SUB för att jämföra tidsstämplar så går det inte alls. Det har inte varit några problem alls tidigare då jag använt mysql_connect och DATE_SUB. Är det någon här som kan PDO på sina fem fingrar och har lust att berätta hur man jämför timestamps när man kör PDO? Min aktuella fråga ser ut såhär: $query = $this->connection->prepare ("SELECT COUNT(id) AS count FROM ".$this->table." WHERE ".$field." > DATE_SUB(now(), INTERVAL ".$timeline." SECOND) AND user_id ='".$user_id."'"); Tack på förhand. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Blir lättare att svara på om du visar SQL-queryn och inte PHP-koden. Kan ju vara dina PHP-variabler som ställer till det.
När du säger att fältet är tidstämplar. Menar du då att det är en INT eller TIMESTAMP? Testa släng in UNIX_TIMESTAMP() runt DATE_SUB eftersom DATE_SUB returnerar ett datum och ingen tidstämpel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
är även bra om du skriver med felkoden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vilket format är $field i? Är det en Unix timestamp bör du formatera den till något som Mysql kan förstå, t ex
date('Y-m-d',$field); PDO-frågor brukar man annars skriva med ? eller :variabel som man sedan byter ut, prövat med det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
$field är i fallet det inte fungerar av typen timestamp (YYYY-MM-DD HH:II:SS).
Nej jag har inte provat göra denna frågan med pdo - prepared statements.. dvs ? och :. Jag vill hämta inlägg som är är äldre/nyare än en viss tid... till garbage collection, spamcheck osv.. Det blir ingen särskild fel kod mer än att det inte finns något objekt.. det som händer är att objektet dör så fort jag försöker använda date_sub.. med andra frågor fungerar det där man inte använder date_sub konstigt nog... :S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har löst problemet! Tack för er hjälp
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tittar jag noga så kanske det hjälpte att sätta fnuttar runt $field.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|