FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det du (och andra som undrar det samma) kan göra, är att läsa beslut från tidigare ATF-ärenden för att skapa dig en bild av vad som är okay och inte.
http://www.iis.se/domaner/atf/atf-arenden |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Feed me!! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Att bara äga en domän innehållandes ett varumärke kan aldrig vara olagligt. Men använder du domänen så kan du riskera att bli stämd pga varumärkesintrång. Registrerar du domänen i ond tro så riskerar du att bli av med den (men det i sig är alltså inte olagligt).
Som inom all juridik så kan det bli ganska komplicerat. Men det finns en enkel tumregel. Är du inte ute efter att på något vis snylta på ett varumärke som tillhör någon annan, så är risken mycket liten att du begår varumärkesintrång. Om du däremot registrerar domänen för att tjäna en hacka på att den innehåller någon annans varumärke, så är risken stor att du begår varumärkesintrång. Om din moraliska kompass inte är trasig, så kan du förmodligen känna dig till vad som är rätt och fel i det flesta fall. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag nöjer mig med att tipsa om denna tråd:
http://www.wn.se/showthread.php?t=30960 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Asså jag ser det såhär, som nybörjare blir man lättare girig och vet självklart mindre, det jag inte blir förvånad över då är att jag typ klantat mig och gjort något fel, som att t ex. regga domäner med varumärkes namn i. Bara att lära sig av sina misstag! Men! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det bästa man kan göra ifall man registrerat en domän med ett varumärke i som rankar bra i Google är att 301:a den till en annan domän. På så vis ersätts domänen i sökresultatet, och alla tänkbara "spår" av din domän försvinner, typ.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Detta skall jag åtgärda genast, tack för tipset! Tack till alla andra som kommit med förslag/info/tips! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|