FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
De krav som finns är (från migrationsverkets hemsida) * kunna styrka din identitet * ha fyllt 18 år * ha permanent uppehållstillstånd * ha varit en viss tid i Sverige * ha levt ett skötsamt liv i Sverige. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Den håller Migrationsverket inte så hårt på
![]() Dave som är tecknare på Explosm sökte Visum för ett tag sedan, då ifrågasatte dem om han verkligen "var värd" det: http://forums.explosm.net/showthread.php?t=67947. Han sökte dock O1, vilket är för konstnärer. Det är i princip allt jag vet om amerikanska visum. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns ett seriöst lotteri, där man delar ut 50.000 green cards årligen. Antal ansökningar är runt 6 miljoner så chansen är typ en på hundra att komma med. Finns också en mass scam med agenter som tar avgift och skiter i att lämna in ansökan.
Man kan få green card som investor, men då krävs ganska hög insats, poängen är att man ska starta ett företag som ger jobb åt amerikaner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Scam-bolagen tar dock emot ansökningar året runt, oavsett om perioden gått ut eller inte... Fyllde i en en gång, inga större problem, har för mig det fanns hjälp tom. på svenska |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Manga borjar som studenter eller att man arbetar som au-pair i USA, dar startar oftast allting. Citat:
Annars finns det mycket svar i traden ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Invest-Visumen heter E-1, E-2 och Eb5 och de minsta kraven ligger runt en investering på $100.000 till $200.000 och en plan på att anställa 3-4 personer de närmsta åren. Webbyrå?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Innan man flyttar till usa bör man ha bilat där. Hyr en bil och kör någon av kusterna. Har inte gjort det själv (tyvärr, nu börjar fabror bli gammal) men det ska vara en upplevelse.
Jobba gärna med USA också. I alla jobb jag haft dom senaste 10 åren iaf har jag alltid kommit i kontakt med usa, antaligen som kund eller kollegor. Otroligt värdefullt att få känslan för affärslivet i usa redan innan man åker dit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||